Senaste nytt

Ett måste att besöka i Thailand?

Gaston

Medlem
Jag & dotter var i Bangkok/Koh Samet på höstlovet för tre veckor sen. Det märktes att covid fortfarande påverkar: väldigt få turister. Strandrestaurangerna på ön var nästan tomma på kvällarna. På t.ex. MBK var det en del stängda butiker. Det var skönt att slippa knö så mkt i Bangkok, men det hade varit lite trevligt med mer ruljans på ön.
 

Renato

Medlem
Jag & dotter var i Bangkok/Koh Samet på höstlovet för tre veckor sen. Det märktes att covid fortfarande påverkar: väldigt få turister. Strandrestaurangerna på ön var nästan tomma på kvällarna. På t.ex. MBK var det en del stängda butiker. Det var skönt att slippa knö så mkt i Bangkok, men det hade varit lite trevligt med mer ruljans på ön.
Hej

Vad skönt för er att det var rätt lungt.
Jag. Sen tror jag högsäsongen är det mer folk men för oss spelar det ingen roll.

Hur var maten. Hittade ni något nice. Eller aktiviteter? :)
 

Kimmen00

Medlem
+1 på den. Gjorde samma tripp på alla öar för några år sedan. Dock (har jag för mig) att det var någon slags vattenloppor-säsong på ön då så kunde bli lite kliande på kvällen. Kan dock ha varit någon annan ö tidigare.

#kortminne

Finns rejält med sandloppor på Kohppan..

Koh Tao har väl tyvärr tappat rejält som dykdrömställe. Söndriga rev och mer dykare än fisk. Förhoppningsvis kanske pandemin kunde rädda lite av det..
 
Toppen