Senaste nytt

Ett måste att besöka i Thailand?

Renato

Medlem
Hej

Jag ska resa till Thailand i 17 nätter över jul och nyår. 19dec - 4 jan

Jag har varit i Thailand 3 gånger förut. Dock endast runt Phuket och Bangkok.
Men känns som att jag har sett Phuket. Dock inte Bangkok.

Men jag är villig att få tips om nya städer som är ett måste att besöka. Syftet med resan är god mat, sol och bad och fina hotell.

Jag ej köpt inrikes biljetter utan BKK är min slut destination (flyg)

Tack
 

Big Birger

Medlem
Kanchanaburi med "Death railway", "Hellfire pass" och bron över floden Kwai kan vara ett tips att kolla upp om det passar era intressen. Vi åkte dit en sväng 14 pers för 7-8 år sedan och kombinerade det med att ta hand om elefanter en dag på ett "sanctuary" för elefanter och olika utflykter till vattenfall och badade i floden med flottar osv.

Elefanterna var resans höjdpunkt för några av kidsen i vårt sällskap. Jag kunde enkelt dämpa min entusiasm för att baka "sticky rice" och hugga långt gräs på semestern

Vi åkte minibuss till Kanchanaburi direkt från flygplatsen. Fungerade perfekt.
 
Om jag var påväg till Thailand i närtid hade jag åkt till Chang mai och ätit
(somebody feed phil)

#13 Khao Soi Kad Gorm​

Phil and Kitticharn visit Chiang Mai and dines on a traditional local dish; Khao Soi noodle soup made with a creamy rich coconut curry broth over egg noodle and veggies. Kaho Soi is made with chicken and beef. Khao Soi is only $1 and $1.50 for both proteins.

Address: Khao Soi Loong Prakid Gard Gorm, Suriyawong 5 Rd, Tambon Hai Ya, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50100, Thailand


Annars återkommer jag alltid till ko phayam utanför ranong!

imax bio i siam är obligatoriskt :)
 

Davvelavve

Medlem
Koh Samui och sen några dagar på Koh tao och Koh phagnan.
Koh tao är dykares våta dröm, men hyr en longtail och åk runt ön till några enastående stränder. När jag var där snorkla jag med revhajar i en vik.

Koh phagnan har inte lika bra bad men kul att vara där några dagar. Mycket fest där (full moon party).

Koh Samui är en stor ö med många möjligheter.
 

Renato

Medlem
Kanchanaburi med "Death railway", "Hellfire pass" och bron över floden Kwai kan vara ett tips att kolla upp om det passar era intressen. Vi åkte dit en sväng 14 pers för 7-8 år sedan och kombinerade det med att ta hand om elefanter en dag på ett "sanctuary" för elefanter och olika utflykter till vattenfall och badade i floden med flottar osv.

Elefanterna var resans höjdpunkt för några av kidsen i vårt sällskap. Jag kunde enkelt dämpa min entusiasm för att baka "sticky rice" och hugga långt gräs på semestern

Vi åkte minibuss till Kanchanaburi direkt från flygplatsen. Fungerade perfekt.

Tack. Jag ska absolut kolla upp det. Jag älskar elefanter.
 

Renato

Medlem
Om jag var påväg till Thailand i närtid hade jag åkt till Chang mai och ätit
(somebody feed phil)

#13 Khao Soi Kad Gorm​

Phil and Kitticharn visit Chiang Mai and dines on a traditional local dish; Khao Soi noodle soup made with a creamy rich coconut curry broth over egg noodle and veggies. Kaho Soi is made with chicken and beef. Khao Soi is only $1 and $1.50 for both proteins.

Address: Khao Soi Loong Prakid Gard Gorm, Suriyawong 5 Rd, Tambon Hai Ya, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50100, Thailand


Annars återkommer jag alltid till ko phayam utanför ranong!

imax bio i siam är obligatoriskt :)

Okej intressant. Är maten unik där? Förutom att den var otrolig billig.

ko phayam var händer där?

Imax är spikat. Älskar imax.
 

Renato

Medlem
Koh Samui och sen några dagar på Koh tao och Koh phagnan.
Koh tao är dykares våta dröm, men hyr en longtail och åk runt ön till några enastående stränder. När jag var där snorkla jag med revhajar i en vik.

Koh phagnan har inte lika bra bad men kul att vara där några dagar. Mycket fest där (full moon party).

Koh Samui är en stor ö med många möjligheter.

Okej nice. Ska läsa om det. Även om fest biten är inte min grej. jag är för gammal för det. Utan vill bara äta god mat, njuta av sol&bad, vill gärna hyra en mc köra runt. :)
 

Brandten

Medlem
Koh Samui och sen några dagar på Koh tao och Koh phagnan.
Koh tao är dykares våta dröm, men hyr en longtail och åk runt ön till några enastående stränder. När jag var där snorkla jag med revhajar i en vik.

Koh phagnan har inte lika bra bad men kul att vara där några dagar. Mycket fest där (full moon party).

Koh Samui är en stor ö med många möjligheter.
+1 på den. Gjorde samma tripp på alla öar för några år sedan. Dock (har jag för mig) att det var någon slags vattenloppor-säsong på ön då så kunde bli lite kliande på kvällen. Kan dock ha varit någon annan ö tidigare.

#kortminne
 
Toppen