Senaste nytt

Ett i-lands problem, jag behöver lite hjälp....

Tack Homer, det skulle faktisk vara intressant att prova på någon gång. Den transsibiriska järnvägen följer jo ganska nära rutten Michel Strogoff (hjälten i Jules Vernes klassiker "Tsarens Kurir") följer i boken. Boken och filmen är båda trevliga barndomsminnen. Man skulle hänga med till Stillahavssidan och sedan använda några av AHO och Jakobs IATA (YY) special fares i Första Klass :cool:

Finns ju Första Klass på Transsibiriska också :p

Jag har just åkt med Swiss Business från Zurich till Hong Kong. Helt fullt i Business. Det måste gå bra för dem. Väldigt bekvämt säte att sitta i och fullt horisontalt sängläge men lite trångt i nerfällt läge. Sätet är ganska smalt pga speciell men smart säteskonfiguration. Jag gillade att man har ett över 40 cm brett bord vid sidan av sätet. Service bra och effektiv med tanke på att det var fullt. Mat och viner bra. Det finns en del bra Schwieziska viner man kan prova. Om jag jämför med Qatar tycker jag att sätet är något bättre hos Swiss. Mat : Båda väldigt bra. Service: Qatar håller en högre nivå. Från Zurich dröjde det nästan en timma från välkomstdrinken till servicen startade i luften. Underhållning: Hos både Qatar och Swiss kan man börja se på film redan på marken. Utbudet är något bättre hos Qatar.
Allt som allt var det en bra flygtur.

Toppen