Senaste nytt

Ett bagage i Plus?

TomJ

Medlem
Är det något nytt med enbart ett bagage i Plus, även på long-haul?

upload_2022-4-20_16-7-0.png

Satt och petade lite med olika resor och såg att det stod 1x23 på en resa med inrikes anslutning i USA. Men verkar även vara det vid en Plus Smart enbart till EWR exempelvis. Samt även på Plus Bonus resor enligt ovan!!

Har ett par resor till USA inbokade med Plus Bonus och där står 4 väskor för mig som EBD fortfarande. Även i Mina Bokningar. Men även som inloggad EBD står det 1x23kg när jag söker fram en resa så man blir ju orolig att extraväskorna inte ska gälla på Plus Smart heller? (och inte bara försvinna vid Go light).

Attachments

• upload_2022-4-20_16-6-23.png
    upload_2022-4-20_16-6-23.png
    93,9 KB · Visningar: 125
Extra väskorna som ebg/ebd ska definitivt gälla. Det är nog bara ett it fel som vanligt....

Däremot stämmer det väl att de dragit ner på vad som ingår i standard biljetten som differentiering mot plus pro.

Ska tilläggas att min senaste bokning i SAS Plus Bonus gjordes för en vecka sedan och där är 4 väskor på mig.

Har hjälp bekanta att boka en resa Stockholm - Detroit - Stockholm.
2 vuxna, bägge EBS

Resan går
ARN-EWR(SAS plus, P-klass)
EWR-DTW(UA Ekonomi, P-klass)

DTW-ORD(AA Ekonomi, L-klass)
ORD-ARN(SAS Plus, P-klass)

Blir inte riktigt klok på antalet bagage! Hur kan det vara så svårt att få tydlig och korrekt information?!
Som jag förstår är det 1x23kg väska som gäller i SAS Plus Smart (+ 1 extra väska som EBS på utresan åtminstone)

Resan bokad på sas.se "Plus Smart" - Där framgår det 1 incheckad väska per person i bokningsdialogen på samtliga sträckor.

Om jag kollar på United.com står det på både ut- och hemresa Väska 1 + Väska 2 kosta = 0 SEK

I SAS Appen =
ARN-EWR 4x23kg
EWR-DTW 2x23kg
DTW-ORD 4x23kg
ORD-ARN 4x23kg

I Beta SAS Appen
ARN-EWR-DTW 1x23kg
DTW-ORD-ARN 2x23kg

På AA.com samt AA-appen står inget om Bagage Allowance

På ETKT kvittot
Skärmavbild 2022-11-02 kl. 13.24.03.png

1 Piece på alla sträckor

Under mina bokningar på sas.se:
ARN-EWR = 2x23kg
EWR-DTW = 1x23kg
DTW-ORD = 2x23kg
ORD-ARN = 2x23kg

På bokningsbekräftelse som kom på mail:
ARN-DTW = 1x23kg
DTW-ARN = 2x23kg

Alltså, 4 olika bud vad som gäller!
Helt makalöst!
Jag börjar förstå att folk känner att de inte har koll.

Jag vet inte hur många väskor de kommer att åka med men jag gissar på totalt 3-4 kollin.
På utresan är det ju inga problem tänker jag.
Hemresan värre, men det löser sig säkert och i värsta fall är det ju bara att claima i efterhand.

Men hur kan det vara så svårt att ge korrekt info?!
Bonusfrågan är då också, vad gäller egentligen? :)

Toppen