Senaste nytt

Etihads flygimperium växer

Lyder fantastisk! Hvad matchede du fra? Hvad var du i Etihad Guest før du matchede (som basic?)? Stausperiode?

@pep. Jag matchade från Qantas Gold. De verkar vara frikostiga med matchning. Jag var inte medlem innan. Problemet är att de inte flyger in till Köpenhamn som Emirates och Qatar.

• Gilla
Reactions: pep
"frikostiga"....svensk er ikke så let. CPH.. "Problemet": Det er et spørgsmål om tid, tænk hvis Etihad åbnede en 1st class linie fra CPH til verden....i øjeblikket er der vist ingen F fra CPH? @ACervin

Tydligen kommer Etihad att skapa gemensamma faciliteter för alliansens anställda där man ska utbildas i service mm - kontraktet om att bygga kabin- mock ups gick till ett irländsk företag (20st).
Service för planen kommer vara gemensamma, likaså ska man försöka utnyttja stordriftsfördelar genom att ha gemensamma leverantörer för mat/dryck i Europa.

Detta är ju ett tecken på att man nu kommer börja påverka servicen hos Air Berlin o Alitalia. Som ett bevis på att man besitter viss indirekt kontroll över bolagen kom också igår.... Air Berlin byter från Malpensa till Linate (som Alitalia kommer använda).

Uppgifter från Italiensk tidning idag*

Kanske sparkar in öppna dörrar nu, men!

Eftersom Air Berlin helt plötsligt blivit så frikostiga med statusmatchning så kan man ju misstänka att något är på G.

Är det Etihad's sätt att knyta till sig Europeiska resenärer?

Kanske sparkar in öppna dörrar nu, men!

Eftersom Air Berlin helt plötsligt blivit så frikostiga med statusmatchning så kan man ju misstänka att något är på G.

Är det Etihad's sätt att knyta till sig Europeiska resenärer?

Du är något på spåret. Man köpte ju, som av en händelse, också det bolag som äger Alitalias FFP. För denna handel fanns ingen EU-begränsning om procentsats.
Man har alltså skapat ett bonusprogram för Darwin och Air Serbia, matchat in folk från Air Berlin, och köpt hela registret från Alitalia.

Air Berlin måste förbättra sin produkt, i linje med övriga "Etihad-bolag", men då är jag inte främmande för att flyga bolaget.

Ska bli intressant att se vart detta slutar.

Inte helt dum strategi! Alla är ju inte cardgeeks som mig. Etihad har mycket att vinna.

Toppen