Senaste nytt

Etihad till Kastrup

Tomas E

Medlem
Det blir tyvärr utan förstaklass :(

Man kan tjäna EB-poäng, men tyvärr bara på Europa-AUH och det är bara extrapoäng. Det kommer således nog inte bli några bokningar för egen del. Jag har dock hoppats länge på att de ska bli *A-medlemmar, men sannolikheten känns låg.

Man kan nog hoppas på att den där listan uppdateras med Köpenhamn när den linjen startar, och att det även kommer att gå att boka från Köpenhamn? Däremot lär det fortsätta att bli extrapoäng eftersom de är en "tunnare partner" än Star Alliance-bolagen.
 

SimonXYZ

Medlem
Man kan nog hoppas på att den där listan uppdateras med Köpenhamn när den linjen startar, och att det även kommer att gå att boka från Köpenhamn? Däremot lär det fortsätta att bli extrapoäng eftersom de är en "tunnare partner" än Star Alliance-bolagen.
Listan kommer säkerligen att uppdateras med CPH. Det jag menade är att om man t.ex. bokar Europa-AUH-SYD är att man inte får poäng för AUH-SYD.
 

pep

Medlem
Man boer vel bruge deres FFP for at det bliver til noget? Desvaerre har de meget lidt paa Afrika og SE-Asia, saa jeg kommer nok ikke til at bruge dem. Minder om et andet "Gulf Air" eventyr fra CPH, hvor jeg lod mig indrulle i deres FFP mens det varede (ca. 2 aar)...2011-13?? Husker mest GF ab CPH for deres generoese og vedvarende dobbelt-op uddeling af Guld Tuborg...
 

pep

Medlem
Nu er de kommet igang, 4 dreamliner afgange ugentligt:
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Lite fundersam på att tidtabellen bara visar fram t o m den 29/3 -24, medan det går att boka längre fram på andra europeiska destinationer.
 
  • Gilla
Reactions: pep

infosky

Medlem

bvs

Medlem
“This partnership expands the choices available to SAS customers for journeys to Abu Dhabi and beyond, with connections to India, the Seychelles, Sri Lanka and more. We will continue to enhance international connectivity and remain committed to our promise of providing seamless travel experiences to our customers."

This agreement strengthens Etihad’s relationship with SAS, including partnering with SAS in the Etihad Guest frequent flyer programme. Etihad Guest members will earn miles when they fly with SAS and vice versa for EuroBonus members, and this facility is now being extended to all flights across both airline networks.

Så man kan tjäna EB på alla EY flighter i fortsättningen om man ska tro pressmeddelandet. Ska bli intressant och se om något ändras med awardtillgänglighet och vilka förmåner status ger vid codeshare
 

mha321

Medlem
Så man kan tjäna EB på alla EY flighter i fortsättningen om man ska tro pressmeddelandet. Ska bli intressant och se om något ändras med awardtillgänglighet och vilka förmåner status ger vid codeshare
Sist det begavs var det väl bara extrapoöng och inte baspoöng och inga status förmåner alla vill jag minnas. Vi får se vad det blir denna gång...
 
Toppen