Senaste nytt

Etihad och Eurobonusintjäning

J

Joakim Reinius

Guest
Då är jag med :) Jag har dock precis öppnat konto för Eurobonus så om något anat är bättre kommer jag köra på det istället. Har ni några förslag?
 

Thornado

Medlem
Då är jag med :) Jag har dock precis öppnat konto för Eurobonus så om något anat är bättre kommer jag köra på det istället. Har ni några förslag?

Om du bor i Sverige så är Eurobonus rent generellt bäst. Troligt att du kommer flyga en hel del SAS och dessutom goda möjligheter att tjäna poäng på annat än flygande (framförallt kreditkort - SAS Mastercard och Amex).
 

johisco

Medlem
Väcker denna. Såg att det är 300k Eurobonuspoäng från Stockholm till Abu Dhabi om man vill åka First Apartments från London och det står även att det är samma poängpris även för enkel.
Fråga 1, någon som vet om amex voucher funkar?
Fråga 2, någon som lyckats boka enkel för halva poängpriset ändå?
 

Dr. Miles

Expert
Väcker denna. Såg att det är 300k Eurobonuspoäng från Stockholm till Abu Dhabi om man vill åka First Apartments från London och det står även att det är samma poängpris även för enkel.
Fråga 1, någon som vet om amex voucher funkar?
Fråga 2, någon som lyckats boka enkel för halva poängpriset ändå?
Svar till fråga 1: Nej, du kan inte applicera Amex 2-4-1 voucher till en bonusresa som involverar Etihad Airways flygningar.
 

johisco

Medlem
Svar till fråga 1: Nej, du kan inte applicera Amex 2-4-1 voucher till en bonusresa som involverar Etihad Airways flygningar.
Ok, då känns ju 300K per pers för London - Abu Dhabi klart ovärt med tanke på vad man kan få för 95K per pers om man använder en voucher på övriga Star Alliance.

Får klura på något annat sätt att få åka The Apartments :)
 
J

Joakim Reinius

Guest
Jag flög i november med Etihad från CPH till KUL.

Jag flög först till Frankfurt med SAS och därifrån till Abu Dhabi och Kuala Lumpur med Etihad.
Vägen tillbaka gick med Etihad från Kuala Lumpur till Abu Dhabi till London. Från London blev det SAS till Köpenhamn. Allt bokat via Etihad.

Jag ville efterregistrera mina poäng till SAS Eurobonus och gjorde detta med CPH-FRA, FRA-ABU, ABU-LHR och LHR-CPH.

Jag har fått poängen, men bara 2 flygningar. Får man inte 1 flygning per leg?
 

NotRyan

Medlem
Etihad är väl inte star alliance? Om de är det du vill ha poängen till?
SAS Eurobonus har samarbete med Etihad...

TJÄNA POÄNG
  • Du tjänar Extrapoäng på särskilda flygningar som utförs av Etihad Airways mellan Abu Dhabi och Amsterdam, Aten, Bryssel, Düsseldorf, Frankfurt, Genève, London, Milano, Rom och Zürich enligt tabellen nedan. Alla andra bokningsklasser är uteslutna. Inga poäng tjänas på charter eller flygfrakt.

    Klasser
  • P (400 %)
  • R, A, F (250 %)
  • D, C, J (175 %)
  • W (130 %)
  • Z (115 %)
  • H, B, Y (100 %)
  • L, M, K, Q (75 %)
  • U, V, G (50 %)
  • E, T (25 %)
 
Toppen