Senaste nytt

Ethiopian Airlines

Igorius

Medlem
??? Taler vi om det samme land?? Det afhænger af øjnene der ser. Korruption er vel alle steder og jeg har ikke oplevet diskrimination? Ethiopien er en guldgrube at besøge. Kender også flere expatriates som nødigt vil derfra igen. Herligt klima, natur, kultur, religion, etc. Unikt, unikt, unikt. Café livet og fadøls-haverne er også noget der gør livet let og lystigt!
Jag tycker att Etiopien verkar spännande. Kan dock vara en idé att hålla koll på gällande reserekommendationer. Har sett att somliga är mer skeptiska än andra - Nya Zeeland avråder t.ex. från "all tourist and other non-essential travel" i hela landet (https://www.safetravel.govt.nz/ethiopia), medan t.ex. UK bara avråder från särskilda regioner (Ethiopia travel advice - GOVUK
 

Richispice

Medlem
Hvad betyder det? Du startede tråden og bør være straight og klar i mælet...?

Du får utsäkta mig men min danska är urusel och jag förstår faktiskt inte vad du menar.

När jag skrev "det återstår att se" så var det ett svar på frågan från @Olle A angående en eventuell reserapport.

Det återstår att se om det blir någon då jag ännu inte vet om jag kommer iväg till Kapstaden. Alternativen inom min budget är för dåliga imo.

Med vänlig hilsen
 

Olle A

Medlem
Det återstår att se om det blir någon då jag ännu inte vet om jag kommer iväg till Kapstaden. Alternativen inom min budget är för dåliga imo.
Förlåt, jag vet att du redan vet, men jag kan inte låta bli att berätta att t/r Arlanda- Kapstaden 24/3-30/3 med Ethiopian Airlines, Economy, kostar 6249:-. Bokas på deras hemsida. Vilken intressant reseberättelse det skulle bli. ;)
 

pep

Medlem
Du får utsäkta mig men min danska är urusel och jag förstår faktiskt inte vad du menar.
När jag skrev "det återstår att se" så var det ett svar på frågan angående en eventuell reserapport. Det återstår att se om det blir någon då jag ännu inte vet om jag kommer iväg till Kapstaden. Alternativen inom min budget är för dåliga imo.
Vill bara påminna om att denna tråd handlar om Ethiopian Airlines och inte Etiopien som land.
Undskyldningen er på min side. Jeg ville bare gerne ha' set du havde valgt airline, det kan vel inte være så svært :) Love all, choose one! Håber du får en god tur og måske sender os lidt briefings. Jeg ville selv have valgt ET pga. pris og det exotiske indslag der møder een, allerede når man går ombord. OT: Jeg fløj engang ET, hvor samtlige ansatte ombord var kvinder (både CC og cockpit crew)
 

M.K

Medlem
Jag vill absolut inte diskutera politik och svarade bara med den information jag har om landets utveckling. Oavsett har jag bara bra upplevelser från Ethiopian och kommer säkert flyga med dem fler gånger. Rutten till Dubai ser väldigt intressant ut poängmässigt med kampanjpris i C. Blir det en satsning på Diamond passar den bra som MR också.
 

Erik M

Medlem
Jag funderar lite på en resa till Nairobi i höst eller i vinter. Efter att ha läst den här tråden får jag lust att flyga med Ethiopian! Då kanske man till och med kan få till en award-biljett att lägga sin 2-4-1 på!
 

spritfet

Medlem
Jag funderar lite på en resa till Nairobi i höst eller i vinter. Efter att ha läst den här tråden får jag lust att flyga med Ethiopian! Då kanske man till och med kan få till en award-biljett att lägga sin 2-4-1 på!
Jag har nyligen bokat med Ethiopian från/till Stockholm-Addis och det verkar bara vara 2 award i C per flight, så ser du några dina datum är det bara att slå till!
 
Toppen