Senaste nytt

Ethiopian Airlines flyger one-stop Stockholm-Addis Abeba

Om någon har en flygning ARN-CAI-ADD T/R, med hemresa den 19:e September så kan jag glädja den personen med att det är en B787 som flyger sträckan den natten!

Men min flight med 787 från ADD till JNB tog dom bort och ersatte med 737-800. Inte riktigt samma sak.....
Jag får väl trösta mej med att det var billigt, med många miles in på guldkontot !

Hittade ett konstigt fenomen när jag tittade på ITA Matrix idag.... Det har ju framgått att man inte kan stiga av i Kairo (CAI) om man bokar en resa till Addis Abeba, men:

När jag söker resor t.ex ARN-IST så får jag routing ARN-CAI-IST i kombination Ethiopian och Egypt Air... Alltså släpper de av resenärer i CAI om man reser vidare med Egypt Air, men inte med egna bolaget....:confused:

Hittade ett konstigt fenomen när jag tittade på ITA Matrix idag.... Det har ju framgått att man inte kan stiga av i Kairo (CAI) om man bokar en resa till Addis Abeba, men:

När jag söker resor t.ex ARN-IST så får jag routing ARN-CAI-IST i kombination Ethiopian och Egypt Air... Alltså släpper de av resenärer i CAI om man reser vidare med Egypt Air, men inte med egna bolaget....:confused:

ET714/715 är Addis Ababa-Kairo-Stockholm med trafikrätt mellan Addis Ababa-Kairo. Därför är det inte konstigt att de kan släppa passagerare i Kairo för ADD->CAI trafik och lasta på passagerare från Kairo på CAI->ADD.

Plåster på sålet med denna operation är att det blir mindre passagerare på Kairo->Stockholm så att man får mer platser runtomkring.
Sedan är det jättedåligt mot Addis Ababa hållet då stannar flygplanet i Kairo mitt i natten OCH får mer passagerare...

Hittar ARN-CAI med ET på ITA också, men går inte att boka på deras hemsida...:confused: 20.000SEK T/R i ekonomiklass!:eek: Måste vara något fel....

Toppen