Senaste nytt

Ethiopian Airlines flyger Boeing 787 Dreamliner till Stockholm Arlanda under mars

Är det någon som vet varför de byter plan? Kan vi ha sån tur att de uppgraderar inredningen på de gamla planen? Flög denna flight för en månad sedan och den är under all kritik. Business-biljetten var ju billig jämfört med andra bolag, men planet otroligt slitet. Jag satt på rad 1 och varken jag eller stolsgrannen hade några fungerande eluttag, och mitt armstöd saknades...

Så slitet redan på en 787a?
De brukar byta rätt ofta av anledningarjag aldrig lyckats komma fram till, detta efter att ha rest med dem i flera år.

De verkar ha ändrat i planeringen och fortsätter med Dreamlinern på sträckan Stockholm-Wien-Addis Abeba även under april, med sista datum 30 april enligt bokningssystemen som det ser ut just nu.

Ethiopian lägger till en femte avgång på rutten Addis Abeba-Wien-Stockholm Arlanda under perioden 13 december 2016 till och med 24 januari 2017. Denna avgång är på tisdagar. Kanske kan hjälpa någon som vill resa bort över jul- och nyårshelgerna att hitta award.

Ethiopian Airlines during Late-August’s schedule update has revised planned operational frequency on Addis Ababa – Vienna – Stockholm Arlanda route, which sees the addition of 5th weekly flight. The 5th weekly flight operates on Tuesdays, from 13DEC16 to 24JAN17, with Boeing 787-8 aircraft.

ET724 ADD0115 – 0550VIE0650 – 0905ARN 788 x46
ET725 ARN2010 – 2220VIE2320 – 0725+1ADD 788 x46

Ethiopian W16 Vienna / Stockholm frequency adjustment :: Routesonline

Med tanke pa stoppet i Wien, finns det overhuvudtaget nagon anledning att valja Etiopian framfor bolagen från Mellanöstern fran ARN om man inte ska till just Addis Ababa, eller mojligen annan narliggande destination typ NBO?

Last edited by a moderator:
Toppen