Senaste nytt

Ethiopian airlines - era erfarenheter

Jag kollar på en bonusresa från Bangkok och Ethiopian verkar vara bästa alternativet men det är 17 timmars layover i Addis. Vad kan man göra då?

Du kan ha otur och inte få checka in överhuvudtaget:
Jag + dotter tilläts inte att checka in på vår hemresa som var Bangkok-Mumbai med Thai, Mumbai-Addis Abeba med Ethiopian (17 timmar transit), Addis Abeba-Wien med Ethiopian, Wien-Stockholm med SAS.

"Agenten" hävdade att transit inte är tillåten i Addis Abeba i mer än 12 timmar utan visum. Hennes "supervisor" hävdade samma sak. Och det enda de kunde göra vara att råda oss att ta kontakt med SAS för att boka om biljetterna. Då var det 3,5 timmar till flyget skulle gå till Mumbai.

Om det är "snabbaste" connection för dig, så kommer Ethiopian bjuda på hotell. Du skaffar VoA.

Senast jag hade något liknande, så passade jag på att hyra en kille som körde runt mig i Addis och besökte diverse ställen som jag ville bocka av.

Om det är "snabbaste" connection för dig, så kommer Ethiopian bjuda på hotell. Du skaffar VoA.

Senast jag hade något liknande, så passade jag på att hyra en kille som körde runt mig i Addis och besökte diverse ställen som jag ville bocka av.
Det låter ju inte så dumt.
Lätt att skaffa Visa on arrival?

Det låter ju inte så dumt.
Lätt att skaffa Visa on arrival?

Supersmidigt. Tog mig typ 5 min senast. Senast så gav de mig hotellvouchern/infon redan i Seoul (Jag flög Seoul - Addis - Istanbul). Men finns servicediskar för det på flygplatsen (ADD) också.

Här kan du läsa om när jag körde transit: [Semi-Live] Tonton på tur | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Här kan man läsa lite om Ethiopians service: Addis Ababa Stopovers | Ethiopian Airlines

Bokat arn-fra-add-cpt med exakt 1h layover i fra (endast handbagage). Är det genomförbart tror ni eller för riskabelt, skulle ni ändrat till en tidigare anslutning?

Läste nånstans att inte alla deras maskiner har lie flat i C. På 359 verkar alla ha men nån som har status där på 777 och 787?

Mellan Delhi och Addis Abeba 24/6 var det inte lie flat i Business. Det såg mer ut som äldre SAS Plus-stolar med mekaniska reglage. Tror det var en 777.
Källa: Son och hans flickvän

Toppen