Senaste nytt

Estonian Air börjar flyga till Göteborg (Tbilisi ryker!!!!)

Det där med skogen för alla träd...

Gick in på Estonians webbsida och valde My Trip... :)

På OV387 och OV388 står det så som såhär: unable, does not operate

Och, den här lilla detaljen: The following warning(s) occured: Please note that the Airline has cancelled one or more of your selected flights. Please modify your reservation, or contact your travel agent for further information. (9115)

Modify reservation... Hmm.. jo, gärna. Men hur då? Min travel agent är jag själv. Eller Estonian då - eftersom jag bokade direkt med dem. Gissar att man blir kontaktad inom kort.

Trevligt OV är tillbaks GOT. De har ju tidigare försökt sig på linjen men då med 737 vilket väl var ett allt för stort flygplan. Därefter flög city airline linjen med erj135, men linjen las ner. Kanske OV kan lyckas bättre denna gång, med både resenärer mellan GOT-TLL samt transfer vidare österut.

Så här ser tidtabellen ut för den nya linjen.

Göteborg-Tallinn

OV 426 GOT 19:30 TLL 21:55 E70 0 1-3-5-7 01:25

Tallinn-Göteborg

OV 425 TLL 18:20 GOT 18:45 E70 0 1-3-5-7 01:25

Då har man bytt några ord med OV's kundtjänst. Eftersom de sena oktoberturerna till Tbilisi ställdes in så sent som i går fanns inga förslag på lösning. Jo, "full refund" såklart - vilket ju är fullständigt ointressant.

Läser på kring konsumentskyddet och ser fram emot en spännande uppgörelse.

Undrar om avståndsgränserna kring ersättningsnivåerna handlar om enkel eller returresor? OSL-TLL-TBS är enl GCM 3189km.

Asch då, hade siktat in mig på Georgien. Hoppas de tar upp linjen igen i vår. Noterar att Georgiens turistbyrå gjorde en massa gatureklam i Tallinn när jag var där för ett par veckor sedan.

Nu verkar det vara bestämt att Tbilisi inte ryker permanent! :)
Inom de närmsta månaderna kommer bolaget annonsera när trafiken återupptas ( Det handlar troligen om någon gång under våren 2013....).

Uppehållet på turerna till Hanover, Kajaani & Tbilisi under vintern gör att vinterdestinationen Österrike (Wien) får fler avgångar.

Estonian gick i dagarna ut i Estnisk press och försvarade sina "stora tillväxtambitioner", så vi kanske kan förvänta oss några ytterligare linjer när de tagit emot sina Embraer....

Den fortsatta satsningen beror dock på om den Estniska regeringen är beredda att återigen skjuta till pengar...

Toppen