Senaste nytt

Estonian Air ögnar mot Asien

Nu är flygmötet i Tallin avslutat, och Oman Air har redan klargjort att de inte är intresserade av att flyga till Tallin (inte helt oväntat):
bbn.ee - Oman Air: we are not interested in Tallinn route

Antar att ett nej är att vänta även från Singapore Airlines som nyligen skrivit ett avtal med SAS. Qatar Airways har ju även linjer till ARN, så de borde vill inte heller se någon nytta med ett samarbete? (det är ju inte så långt mellan TLL-ARN).

Det pratas även om Kina, Malaysia, och Egypten:confused:. Kina är väl helt uteslutet som är med i Star Alliance och redan har flera turer till Europa redan. Malaysia Airlines går ju med i OW, så de samarbetar väl hellre med Air Berlin intra-Europa?
Egypten verkar ju helt galet. Vem i Europa vill åka först norrut, för att sedan flyga till Egypten?

Den sista idéen är Kazakstan och Air Astana. Det är kanske den enda vettiga idén. Från Astanas hubb i Almaty är det nära till Östra Kina, Norra indien etc.

Ska bli kul att se vad som händer :) Tycker Estonian Air verkar har något bra på gång, speciellt med sina nya Embraer som tillkommit.

TK flyger väl sedan länge till RIX också. Turkiet är ett väldigt stort turistresmål från östeuropa. Jag tror TK kommer lyckas bra på linjen. Jag antar att det blir med A320/737NG.

TK flyger väl sedan länge till RIX också. Turkiet är ett väldigt stort turistresmål från östeuropa. Jag tror TK kommer lyckas bra på linjen. Jag antar att det blir med A320/737NG.

OK. Kände inte till att det flög till RIX, men det stämmer nog :). TK har precis startat flyg till Ulan Bator i Mongoliet också, de expanderar verkligen så det knakar.

Jag som är med i TK FFP hoppas att de sätter in den nya Comfort-Class på flera turer också. Det är ett perfekt alternativ för att få Businesscomfort för priset av en ekonomibiljett (comfort-restricted). Att det ger 150% miles till FFP är ju en trevlig bonus också :).

OK. Kände inte till att det flög till RIX, men det stämmer nog :). TK har precis startat flyg till Ulan Bator i Mongoliet också, de expanderar verkligen så det knakar.

Jag som är med i TK FFP hoppas att de sätter in den nya Comfort-Class på flera turer också. Det är ett perfekt alternativ för att få Businesscomfort för priset av en ekonomibiljett (comfort-restricted). Att det ger 150% miles till FFP är ju en trevlig bonus också :).

Hoppas du får bra betalt av TK för alla goda ord du sprider kring deras produkter och bonusprogram :p
Men verkligen, de öppnar ju upp nya rutter varje vecka känns det som. Roligt med alternativ när man ska använda sina US dividend miles :)

Hoppas du får bra betalt av TK för alla goda ord du sprider kring deras produkter och bonusprogram :p
Men verkligen, de öppnar ju upp nya rutter varje vecka känns det som. Roligt med alternativ när man ska använda sina US dividend miles :)

Haha, får ju betalt i bonusresor ;). Saknar dock flera saker . B.la kreditkort/betalkorts-möjligheten. Sedan är det ju inget vidare att poängen löper ut inom 3år....:(

Miles & Smiles är kanske mest smidigt om man råkar vara under 26år (kvalificerar mig för det ett litet tag till iaf). Det blir mycket SAS ungdom, och det ger ju 100% till alla FFP. Sedan tar man ut billiga bonusbiljetter med TK.

Så fort jag passerar 26 år kommer jag troligen gå tillbaka till Eurobonus, alternativt US Divended Miles, så jag får 100% på ekonomibiljetter igen :)

Toppen