Senaste nytt

eSIM-kort

cantona

Medlem
Hej, kommer befinna mig i olika världsdelar (utanför EU) under året och tittar på olika lösningar kring datamängden. Köper ni lokala kort lr eSIM? Har kanske inte behov av obegränsad datamängd men har kollat på Airalo, Nomad och Holafly. Hur gör ni andra?
Tack på förhand.
 

crown

Medlem
Jag kör primärt med 3 Världen och kompletterar med Airalo när det behövs. En perfekt mix som fungerat bra för mig. Airalo är dock relativt dyrt i vissa länder om man behöver mycket surf eller stannar länge, så exempelvis när jag var i Georgien då köpte jag lokalt kontantkort.
 

TP12

Medlem
Var och vilket köper du i Thailand, försökte kolla upp lite sist vi åkte men kom mig aldrig för att köpa något?
Kom nyss hem från att ha varit i Thailand och Singapore och köpte detta för USD 7,79 som ger 5 gb i 30 dagar i Thailand, Singapore, Japan och Macao:

 
Hej,

Kom nyss hen från Argentina och startade där med eSim från Instabridge, men det verkade bara kunna leverera 3G så bytte till Airalo som funkade fint med 4G.

Tycker nog att själva GUI är bättre på Instabridge ändå.
 

MartinH

Medlem
Var och vilket köper du i Thailand, försökte kolla upp lite sist vi åkte men kom mig aldrig för att köpa något?
Jag fick ett sim när jag flög Thai business hösten 2021 (Phuket sandbox under covid). AIS. Tänkte att det var nån turist/covid-grej, men det har fortsatt att funka sen dess. 75 THB per vecka.
 

sembl

Medlem
Det kanske inte hjälper många men bor man i USA så har GoogleFi som jag använder en fast avgift på $65 där 50GB/mån full hastighet ingår i hela världen. Därefter reducerad hastighet. Så reser man mycket som jag gör så behöver jag inget extra esim utan samma nummer hänger med mig runtom världen.

Har varit mycket nöjd med tjänsten sedan jag bytte från T-mobil 2016 och portade mitt nummer. Behöver aldrig leta upp varken andra esims eller kort att stoppa in telefonen. Finns det billigare varianter, absolut men inte som det är bara att tuta och köra hela tiden men aldrig få en räkning mer än $65 när man reser.
 
Toppen