NyfikenGrau
Medlem
Jag vet inte hur jag ska rubriksätta detta bra, men följande situation har uppstått:
Jag gjorde en hyfsat stor bokning på hotels.com i morse, en vecka i Spanien för hela familjen och "sambos". Bokningen gick igenom, hela beloppet lades på som belastning i min kreditkorts-app.
En halvtimme senare mailar ägaren till huset och säger att jag måste kontakta honom för att det blivit fel, bokningsdatumen stämmer inte, nån bokade 5 timmar före och hans anställde glömde lägga in (trodde det var automatiserat!?) den bokningen.
Blev ordentligt sur och krävde först att han skulle förklara sitt misstag till hotels.com, som jag ringer upp precis därpå. Då tar saken en annan vändning och poletten trillar ner till och med hos mig - hotels.com kommer erbjuda mig ersättningsboende och det blir ägaren som får stå för skillnaden!
Har någon råkat ut för något liknande? hotels.com ska ringa idag eller imorgon och jag fick ett intryck av att de inte vill maila istället, även om de inte kommenterade det vidare när jag föreslog det.
Ur min synvinkel är ju detta såklart väldigt rättvist, även om jag kan tänka mig att ägaren kan komma att straffas oproportionerligt (hotels.com lär väl tjäna mer ju dyrare ersättningsboende de hittar?).
Men som sagt, någon som råkat ut för sånt här eller har nån aning om hur det fungerar/sköts i normala fall?
Jag gjorde en hyfsat stor bokning på hotels.com i morse, en vecka i Spanien för hela familjen och "sambos". Bokningen gick igenom, hela beloppet lades på som belastning i min kreditkorts-app.
En halvtimme senare mailar ägaren till huset och säger att jag måste kontakta honom för att det blivit fel, bokningsdatumen stämmer inte, nån bokade 5 timmar före och hans anställde glömde lägga in (trodde det var automatiserat!?) den bokningen.
Blev ordentligt sur och krävde först att han skulle förklara sitt misstag till hotels.com, som jag ringer upp precis därpå. Då tar saken en annan vändning och poletten trillar ner till och med hos mig - hotels.com kommer erbjuda mig ersättningsboende och det blir ägaren som får stå för skillnaden!
Har någon råkat ut för något liknande? hotels.com ska ringa idag eller imorgon och jag fick ett intryck av att de inte vill maila istället, även om de inte kommenterade det vidare när jag föreslog det.
Ur min synvinkel är ju detta såklart väldigt rättvist, även om jag kan tänka mig att ägaren kan komma att straffas oproportionerligt (hotels.com lär väl tjäna mer ju dyrare ersättningsboende de hittar?).
Men som sagt, någon som råkat ut för sånt här eller har nån aning om hur det fungerar/sköts i normala fall?