1. Blev över 3h sena från dublin till Göteborg (via Arlanda då flighten från Dublin var sen). Hur räknas avståndet och ersättningen? Via ARL blir avståndet över 1500km = högre ersättning.
2. Vad gäller vid borttappat bagage och dess ersättning? Försvann på arl och kom inte med till Got fredag vid 19 och fick det söndag morgon. Tvingades stresshandla då vi skulle på min mammas bröllop på lördagen. Fick lånat ihop lite saker, men shoppa det vi inte fick tag på (lyckades få en gratis provsminkning på Kicks så slapp köpa massa dubbletter som låg i bagaget, haha). Inga speciella inköp utan skjorta, skärp, en parfym och underkläder.
De svarade snabbt på våra krav, men ersätter 350:- för toalettartiklar (vi skulle få 100:- för inköp på Coop, men inget för hårgelé, nagellack eller läppglansen vi fick köpa). Sedan 50% av klädinköpen. Helt galet i min mening. De klantar till sig, vi måste stressa och planera om för att lösa något de ska ersätta. Då vi skulle lämna det incheckade bagaget hos mamma (hade lånat det) och ha med innehållet i vårt handbagage tillbaka (hade inte så mycket utan mest för att slippe släpa på) så skulle vi inte ha incheckad väska hem. Nu fick vi ju betala det (600:- för att vi inte visste om det i förväg) då vi hademer flytande än tillåtet. Detta med sas på vägen hem, men Norwegian anser att vi borde slängt det och de står inte för merkostnaden vi anser de orsakat. För att få 100% av klädernas kostnad kan JAG lägg MER tid på att köpa emballage, posta kläderna med kvitton för att de ska kunna skänka sakerna. Fin tanke, msn varför ska jag lägga ner ännu mer energi på att rätta till deras misstag?
Vad gäller egentligen? När jag sa att jag inte är nöjd, ifrågasatte hur de räknat osv så bad de oss att gå via ARN/motsvarigheten i värt hemland (gissar att jag får köra det vis Irland då vi bor här).
Hade inte flighten passat oss i tid (som vi trodde från början) så hade vi fortsatt att inte flyga Norwegian av diverse orsaker och nu kommer det verkligen aldrig hända igen!!!!! Säger bara massa felaktiga påståenden, dålig hantering när de klantar sig och egentligen inte så mycket billigare sett till hur kasst de sköter saker som går lite fel...
Tack!
2. Vad gäller vid borttappat bagage och dess ersättning? Försvann på arl och kom inte med till Got fredag vid 19 och fick det söndag morgon. Tvingades stresshandla då vi skulle på min mammas bröllop på lördagen. Fick lånat ihop lite saker, men shoppa det vi inte fick tag på (lyckades få en gratis provsminkning på Kicks så slapp köpa massa dubbletter som låg i bagaget, haha). Inga speciella inköp utan skjorta, skärp, en parfym och underkläder.
De svarade snabbt på våra krav, men ersätter 350:- för toalettartiklar (vi skulle få 100:- för inköp på Coop, men inget för hårgelé, nagellack eller läppglansen vi fick köpa). Sedan 50% av klädinköpen. Helt galet i min mening. De klantar till sig, vi måste stressa och planera om för att lösa något de ska ersätta. Då vi skulle lämna det incheckade bagaget hos mamma (hade lånat det) och ha med innehållet i vårt handbagage tillbaka (hade inte så mycket utan mest för att slippe släpa på) så skulle vi inte ha incheckad väska hem. Nu fick vi ju betala det (600:- för att vi inte visste om det i förväg) då vi hademer flytande än tillåtet. Detta med sas på vägen hem, men Norwegian anser att vi borde slängt det och de står inte för merkostnaden vi anser de orsakat. För att få 100% av klädernas kostnad kan JAG lägg MER tid på att köpa emballage, posta kläderna med kvitton för att de ska kunna skänka sakerna. Fin tanke, msn varför ska jag lägga ner ännu mer energi på att rätta till deras misstag?
Vad gäller egentligen? När jag sa att jag inte är nöjd, ifrågasatte hur de räknat osv så bad de oss att gå via ARN/motsvarigheten i värt hemland (gissar att jag får köra det vis Irland då vi bor här).
Hade inte flighten passat oss i tid (som vi trodde från början) så hade vi fortsatt att inte flyga Norwegian av diverse orsaker och nu kommer det verkligen aldrig hända igen!!!!! Säger bara massa felaktiga påståenden, dålig hantering när de klantar sig och egentligen inte så mycket billigare sett till hur kasst de sköter saker som går lite fel...
Tack!