Senaste nytt

Ersättning inställt flyg

Nu har SAS ställt in måndagsflyget hem också..luffare. men de har inte mejlat ut om något nytt flyg ännu hem istället för det inställda. Dags att boka med något annat bolag samma dag och kräva de på pengar? Såg en Aegan Airlines samma dag för 6k per person. Nu måste jag väl kunna hota sas att ersätta mig för det flyget? Eller vad tycker ni jag ska göra?
Kontakta SAS och fråga vad som är på gång?

Precis. Hota är meningslös, tyvärr. Ber de att lösa problemet, dokumentera kommunikation. De år skyldiga att få er hem snarast möjligt. Ombokning kan ibland dröja lite men kommer. Om det finns tidigare alternativ kan ni be om det. Om ni erbjuds ombokning till ett betydligt senare alternativ utan valmöjlighet, bokar du annat och skickar claim efteråt. Du lär behöva stämma Sas eller be ARN om medling. Vilket innebär att du behöver kunna vara utan dina pengar ett tag. Just nu väntar jag på svar på en claim från slutet på mars, och jag antar att det sedan behöver gå igenom medling, så det blir pengar på kontot först ett halvt år till ett år senare.

Jag får snart ersättning får hotell+mat vilket är bra. Men nu skickade jag in en nytt ärende för förseningen i antal dagar. Jag skulle rest hem den 16e maj men kom hem den 19e maj så hoppas kunna få lite pengar för den förseningen också. Mitt flyg ställdes in två gånger hem, först skulle jag hem den 18e på dagen, sen blev det 18e på kvällen. Tycker ni jag borde skicka in två ärenden för det eller räcker det med ett?

Jag får snart ersättning får hotell+mat vilket är bra. Men nu skickade jag in en nytt ärende för förseningen i antal dagar. Jag skulle rest hem den 16e maj men kom hem den 19e maj så hoppas kunna få lite pengar för den förseningen också. Mitt flyg ställdes in två gånger hem, först skulle jag hem den 18e på dagen, sen blev det 18e på kvällen. Tycker ni jag borde skicka in två ärenden för det eller räcker det med ett?
Förstår jag rätt så borde du nu också ha rätt till EU261-ersättning. Den andra (och tredje gången) de ställde in räknas som en ny ombokning, och den skedde inom 14 dagar (14:e maj för ett flyg den 18:e maj). Se till att du kräver det också.

Förstår jag rätt så borde du nu också ha rätt till EU261-ersättning. Den andra (och tredje gången) de ställde in räknas som en ny ombokning, och den skedde inom 14 dagar (14:e maj för ett flyg den 18:e maj). Se till att du kräver det också.
Idag skickade jag ett ärende om inställt flyg den 16e maj när vi skulle åkt hem.
Så du tycker jag ska skicka in ett till ärenden för det andra flyget som blev inställt som gjorde att jag kom hem senare den 18e maj? Den första inställningen av flyget skedde innan jag var på resan, medan den andra skedde när jag var på resan.

Toppen