Senaste nytt

Ersättning från Air France för utebliven och dålig service?

FilipJ

Medlem
Hur skulle ni rekommendera att man gör en claim mot Air France på en awardbokning? Ingen försening eller så, utan bara total brist på service och respekt. Vilken bokstav det står som bokningsklass borde vara irrelevant i sammanhanget.

Jag tycker claim är rättfärdigad pga: saknad måltid för barn (barn på egen biljett, eget säte) utan kommentar, utebliven servering då kabinpersonal tyckte att min fru inte fick dricka champagne på vår bröllopsdag (hade innan detta druckit 0cl alkohol, blev stoppad pga hade infant i knäet), hävdade sedan att min fru skulle sitta upp med infant i knäet från Paris till Singapore (affärsklass) för att man inte fick ligga ner pga olycksrisk. Inte för att det är relevant till claim, men samma person hävdade att basinett inte finns i affärsklass. I samma kabin på säte 9L fanns en basinett monterad med sovande bebis i. Löjeväckande.
 
Toppen