AgnesRebecka
Medlem
Hej!
Jag skulle behöva lite tips med hur man kan gå vidare med en incident gällande skadat bagage och försenad ankomst till slutdestination. Gjorde en award resa till USA i december och lyckades dels att få en Rimowa-väska skadad på resan och en försenad ankomst till LA på ca 5h. Dessutom blev vi nedgraderade till ekonomi på sista flighten utan ersättning.
Eftersom resan var bokad via SAS/eurobonus så försökte vi anmäla direkt till dem men fick bara svaret att kontakta Lufthansa (helt rimligt). Vi kontaktade Lufthansas kundtjänst i den 9/12 men bara fick autosvar från Lufthansa att de hanterar vårt ärende så snabbt de kan. Vi har inte hört något sen dess.
Min fråga gäller hur man smidigast går vidare med ärendet? Är det värt att tex eskalera förfrågan till Europeiska Kommissionen (Tvistlösning på nätet | Europeiska kommissionen då det har gått så pass långt tid eller finns det någon annan instans man kan vända sig till?
Någon som har varit i en liknande sits och kan dela med sig av sina erfarenheter?
Jag skulle behöva lite tips med hur man kan gå vidare med en incident gällande skadat bagage och försenad ankomst till slutdestination. Gjorde en award resa till USA i december och lyckades dels att få en Rimowa-väska skadad på resan och en försenad ankomst till LA på ca 5h. Dessutom blev vi nedgraderade till ekonomi på sista flighten utan ersättning.
Eftersom resan var bokad via SAS/eurobonus så försökte vi anmäla direkt till dem men fick bara svaret att kontakta Lufthansa (helt rimligt). Vi kontaktade Lufthansas kundtjänst i den 9/12 men bara fick autosvar från Lufthansa att de hanterar vårt ärende så snabbt de kan. Vi har inte hört något sen dess.
Min fråga gäller hur man smidigast går vidare med ärendet? Är det värt att tex eskalera förfrågan till Europeiska Kommissionen (Tvistlösning på nätet | Europeiska kommissionen då det har gått så pass långt tid eller finns det någon annan instans man kan vända sig till?
Någon som har varit i en liknande sits och kan dela med sig av sina erfarenheter?