Tina Peldán
Ny medlem
Över midsommarhelgen skulle jag till Madrid och fira min 50-årsdag! Härligt!
Redan i februari beställdes SAS biljetten och allt var klart. Biljetten confirmed och allt såg ok ut. Observera såg ok ut!
Dagen innan försöker jag checka in via nätet - går inte. Anar oråd men glad i hågen tar jag min tidiga taxi till Arlanda på midsommaraftonsmorgon och är ute i tid. Försöker checka in i automaten på flygplatsen -går inte precis som i går. Får hjälp av hjälpsam personal som misslyckas - går inte.
Skickas till incheckningsdisken för hjälp - går inte ännu en gång. Damen försöker och försöker - misslyckas och plötsligt säger hon "kärran är överbokad så du kommer inte att komma med". Jag stirrar på henne helt chockad och tror inte mina öron. Jag har en biljett, jag är i tid. Det enda problem jag har är att min biljett inte går att checka in och nu får jag reda på att jag inte får resa med. Förstår ingenting. Hon sätter på en standby tag på väskan och skall bara få ok att skicka iväg väskan. Ringer men ingen svarar. Hon ringer stressat och uppgivet i över 30 min. Nu börjar jag bli stressad - avgångstiden närmar sig. Fortfarande är jag helt säker på att jag skall få resa med. Tio minuter innan avgång säger hon "nej du får gå till biljettbokningen och boka om din flight".
Chockad gör jag det. Jag fyller 50 år dagen efter och i Madrid väntar min man och vänner och arrangemang och allt bygger på att jag kommer ner denna dag. I biljettbokningen får jag reda på att jag kan få åka ett dygn senare..........men då är ju i princip min födelsedag över!
Nej det vill jag inte - jag vill ner idag. Det går inte med annat än att jag själv betalar en ny resa med Lufthansa som kostar mig 8200 kr enkel resa och detta trots att jag redan har betalt en SAS biljett som jag nu inte får använda utan får reda på är "helt värdelös". Behöver jag säga att jag inte förstår ett dugg! Hur blev det så här. Jag tar beslutet att betala privat och driva detta med ersättning av SAS efter min födelsedag. Nu är fokus på att ta mig till Madrid och mitt firande. Jag lyckas.
Just nu driver jag ersättningsfrågan gentemot SAS och det är verkligen inte lätt att få tag i människor utan man får skriva rapporter. Vilket för övrigt en annan sas flygvärdinna som fick höra talas om hur jag blivit bemött skrev under flighten hem från Madrid till Arlanda. Hon blev mäkta upprörd och bjöd på cava för att fira min födelsedag i efterskott och sa att hon skulle skriva en rapport. Jag blev glad att det finns sådan personal på SAS när systemen för biljetter etc uppenbarligen inte alls fungerar.
Jag hade bokat ekonomi class och kan inte låta bli att fråga mig om jag hade blivit annorlunda behandlad om jag varit ute på en av mina vanliga affärsresor iklädd dräkten och attacheväskan eller om jag hade varit man eller haft min man med mig, som är en frekvent SAS resenär både i Norden och i Europa i sina affärer...... Jag hoppas verkligen detta löser sig nu snart!
Redan i februari beställdes SAS biljetten och allt var klart. Biljetten confirmed och allt såg ok ut. Observera såg ok ut!
Dagen innan försöker jag checka in via nätet - går inte. Anar oråd men glad i hågen tar jag min tidiga taxi till Arlanda på midsommaraftonsmorgon och är ute i tid. Försöker checka in i automaten på flygplatsen -går inte precis som i går. Får hjälp av hjälpsam personal som misslyckas - går inte.
Skickas till incheckningsdisken för hjälp - går inte ännu en gång. Damen försöker och försöker - misslyckas och plötsligt säger hon "kärran är överbokad så du kommer inte att komma med". Jag stirrar på henne helt chockad och tror inte mina öron. Jag har en biljett, jag är i tid. Det enda problem jag har är att min biljett inte går att checka in och nu får jag reda på att jag inte får resa med. Förstår ingenting. Hon sätter på en standby tag på väskan och skall bara få ok att skicka iväg väskan. Ringer men ingen svarar. Hon ringer stressat och uppgivet i över 30 min. Nu börjar jag bli stressad - avgångstiden närmar sig. Fortfarande är jag helt säker på att jag skall få resa med. Tio minuter innan avgång säger hon "nej du får gå till biljettbokningen och boka om din flight".
Chockad gör jag det. Jag fyller 50 år dagen efter och i Madrid väntar min man och vänner och arrangemang och allt bygger på att jag kommer ner denna dag. I biljettbokningen får jag reda på att jag kan få åka ett dygn senare..........men då är ju i princip min födelsedag över!
Nej det vill jag inte - jag vill ner idag. Det går inte med annat än att jag själv betalar en ny resa med Lufthansa som kostar mig 8200 kr enkel resa och detta trots att jag redan har betalt en SAS biljett som jag nu inte får använda utan får reda på är "helt värdelös". Behöver jag säga att jag inte förstår ett dugg! Hur blev det så här. Jag tar beslutet att betala privat och driva detta med ersättning av SAS efter min födelsedag. Nu är fokus på att ta mig till Madrid och mitt firande. Jag lyckas.
Just nu driver jag ersättningsfrågan gentemot SAS och det är verkligen inte lätt att få tag i människor utan man får skriva rapporter. Vilket för övrigt en annan sas flygvärdinna som fick höra talas om hur jag blivit bemött skrev under flighten hem från Madrid till Arlanda. Hon blev mäkta upprörd och bjöd på cava för att fira min födelsedag i efterskott och sa att hon skulle skriva en rapport. Jag blev glad att det finns sådan personal på SAS när systemen för biljetter etc uppenbarligen inte alls fungerar.
Jag hade bokat ekonomi class och kan inte låta bli att fråga mig om jag hade blivit annorlunda behandlad om jag varit ute på en av mina vanliga affärsresor iklädd dräkten och attacheväskan eller om jag hade varit man eller haft min man med mig, som är en frekvent SAS resenär både i Norden och i Europa i sina affärer...... Jag hoppas verkligen detta löser sig nu snart!