Senaste nytt

Ersättning för att ha missat överbokad flight

Och detta tror jag inte skulle hända på ett "Ryan Air"-forum. Känns långsökt att jämföra SAS med Ryan Air som någon gjorde tidigare.

De facto blev Tina behandlad på ARN på samma jämförelsebart vis som Ryanair behandlar sina passagerare, så helt fel är det inte.

Dock, SAS städar (ibland) upp efter sig.

Och detta tror jag inte skulle hända på ett "Ryan Air"-forum. Känns långsökt att jämföra SAS med Ryan Air som någon gjorde tidigare.

Det håller jag med om, då skulle Tina garanterat få betala för att 1. logga in på forumet. 2. För att Ryan skulle kontakta henne.

Men står fast vid att det luktar Ryan när man måste köpa en helt ny biljett för att komma iväg när man faktiskt står med en valid SAS biljett i näven vid check in.

Tur att Tina orkade skriva av sig och få igång diskussionen och uppmärksamheten. Utan den ansträngningen hade SAS nog fortsatt behandla ärendet så som man gör med de andra 99/100 som drabbas av SAS dåliga behandling och inte vet vart de ska vända sig. Jag tycker det är trist när s.k. "service"företag som SAS bara ser till sina egna intressen. Först när de får tillräckligt med dålig publicitet (vilket kostar mer än det smakar) så tar man tag i saker och är "villiga" att hjälpa till. Bättre sent än aldrig, men varför kom det inte naturligt där och då när det verkligen gällde? Inte mycket till servicekänsla där inte. Snarare en tydlig brist på sådan.

Tina - SAS vill komma i kontakt med dig direkt. Kolla dina privata meddelanden så har du en trevlig tjej på SAS Customer Care som vill hjälpa dig.

Detta är grymt bra och visar vilka kontakter som finns här på forumet! :)

Men också att man måste fightas för sin sak, orka klaga och ha lite tur för att få upprättelse ( uttjatat ord, jag vet) när man blivit felaktigt behandlad. Ett bolag som SAS ska inte tro att gemene kund är totalt okunnig och tolka EU-regler som passar SAS bäst. Det är INTE bra kundservice.

Många av oss vet vad som gäller och är tillräckligt pålästa (om inte annat tar vi hjälp av varandra) och kan därmed bemöta SAS (och andra flygbolags) standardsvar.

Och visst vore en uppdatering intressant, än har vi bara hört en parts version.

Toppen