Fick idag vid 19:00 ett mail från Lufthansa att vårat flyg mellan Got-FRA-RSW som skulle avgå kl 11:40 från GOT blivit inställt.
Paniken är ett faktum här hemma då väskorna står packade i hallen och har taggade ungdomar som längtar till Florida.
Under tiden jag ringde till Lufthansa så fick jag ombokning till 14/7 istället vilket kändes surt då vi har planerade dagar.
Killen i telefon som jag pratade men lyckades hitta en resa den 13/7 istället som gick GOT-FRA-MCO istället. Bättre än inget så det bokas in och vi väntar just nu på att bokningen ska bekräftas ordentligt.
Men till ersättningsfrågan.
Vi har tidigare haft liknande med SAS och fick då ersättning enligt EU 261, då 600 Euro per passagerare och för extra kostnader då vi fick boka om hyrbil vilket blev dyrare och även hotellkostnader som blev extra.
Då detta är Lufthansa så gäller ju EU 261 också.
Nu har vi fått avboka 1 hotell för 1300:- som vi får betala för då det var för tätt inpå.
Ev. får vi betala för hyrbilen då det även här är för tätt inpå för avbokning.
Men då vi fått ombokning av LH på begäran, men till en annan flygplats. vi har väl samma rättighet till ersättning enligt EU 261?
Hoppas ni förstår mitt snurriga inlägg som skriv just nu i ren deppighet och trötthet efter att jagat lösningar i ren panik.
Paniken är ett faktum här hemma då väskorna står packade i hallen och har taggade ungdomar som längtar till Florida.
Under tiden jag ringde till Lufthansa så fick jag ombokning till 14/7 istället vilket kändes surt då vi har planerade dagar.
Killen i telefon som jag pratade men lyckades hitta en resa den 13/7 istället som gick GOT-FRA-MCO istället. Bättre än inget så det bokas in och vi väntar just nu på att bokningen ska bekräftas ordentligt.
Men till ersättningsfrågan.
Vi har tidigare haft liknande med SAS och fick då ersättning enligt EU 261, då 600 Euro per passagerare och för extra kostnader då vi fick boka om hyrbil vilket blev dyrare och även hotellkostnader som blev extra.
Då detta är Lufthansa så gäller ju EU 261 också.
Nu har vi fått avboka 1 hotell för 1300:- som vi får betala för då det var för tätt inpå.
Ev. får vi betala för hyrbilen då det även här är för tätt inpå för avbokning.
Men då vi fått ombokning av LH på begäran, men till en annan flygplats. vi har väl samma rättighet till ersättning enligt EU 261?
Hoppas ni förstår mitt snurriga inlägg som skriv just nu i ren deppighet och trötthet efter att jagat lösningar i ren panik.