Senaste nytt

Ersättare till Bank Norwegian

då jag tidigare trodde att man första året hos Fortum kunde slippa månadsavgift
Man kan mycket riktigt slippa månadsavgiften hos Fortum - om du tecknar ett ”vanligt” elavtal. Vill man ha Fortums Eurobonusavtal, då åker man på månadsavgiften. De två går naturligtvis inte att kombinera, man får välja ett av erbjudandena.

Man kan mycket riktigt slippa månadsavgiften hos Fortum - om du tecknar ett ”vanligt” elavtal. Vill man ha Fortums Eurobonusavtal, då åker man på månadsavgiften. De två går naturligtvis inte att kombinera, man får välja ett av erbjudandena.

Jo, trodde som sagt att det inte skiljde något mellan EB-avtalet och ett "vanligt" avtal. EB-avtalet är nu uteslutet. Blir att jämföra avtal via Elskling (nu blev det OT :)).

Jo, trodde som sagt att det inte skiljde något mellan EB-avtalet och ett "vanligt" avtal. EB-avtalet är nu uteslutet. Blir att jämföra avtal via Elskling (nu blev det OT :)).

Du kan även tjäna poäng genom betalning av fakturor hos Billhop och Betalo. Det kan generera en del poäng också. Vanliga flygresor ni betalar kommer räknas in, en t/r i
SAS Plus till Rom t.ex genererar ca 9,000 p.

Du kan även tjäna poäng genom betalning av fakturor hos Billhop och Betalo. Det kan generera en del poäng också. Vanliga flygresor ni betalar kommer räknas in, en t/r i
SAS Plus till Rom t.ex genererar ca 9,000 p.
Nu har du nog kryddat intjäning lite väl för en resa till Rom, den ger som mest 2000 poäng i dyraste plus bokningsklass, så 4000 tur och retur. Mer troligt att det bokas i billig plus som ger 1500 per flight.

Nu har du nog kryddat intjäning lite väl för en resa till Rom, den ger som mest 2000 poäng i dyraste plus bokningsklass, så 4000 tur och retur. Mer troligt att det bokas i billig plus som ger 1500 per flight.

2250 till Rom och 2250 hem igen, det får vi alltid. Men vi flyger via ARN varje gång, så det är det som gör det.

Last edited:
D04F21AC-D2A0-4B52-960F-6D68FA9BD4E0.png 33F34375-A64B-4248-ADEC-87C067F4F938.png

Tack för era svar. Jag har gjort en snabb beräkning, och jag tror inte att vi ens kommer nå upp till 100k poäng på ett år, se nedan. Frågan är då om SAS MC Premium är värt det? Jag är gravt kluven till vilket/vilka kort jag bör ha, plus att jag inte har särskilt bra koll på hur nivåerna inom EB och SA fungerar - vad man "bör" ha osv. :) Tar gärna emot er visdom!

Att börja "jaga" poäng och optimera köp har jag inga problem med, jag tycker bara sådant är roligt. Så länge som produkten/tjänsten inte kostar klart mycket mer än vad den hade gjort någon annanstans utan intjäning av EB-poäng.

Spend på 250k = 37 500
Fortum = 13 000
Värvningsbonus = 12 000
SAS shoppingportal = 10 000
= 72 500

72500 poäng på ett år innebär 100000 poäng och därmed en resa i SAS Business för två personer var 18:e månad, detta för ca 5000 kr i kortavgifter och skatter. Rätt okej ändå, tycker jag.

2250 till Rom och 2250 hem igen, det får vi alltid. Men vi flyger via ARN varje gång, så det är det som gör det.

Blir lite snett om man ska räkna in en massa connections, man kan ju i teorin flyga från inrikes Sverige via alla tre huvudstäder också för ännu mer poäng. Man ska vara tydlig med det så ingen blir lurad om man räknar in flera extra flighter samt att poängen är för 2 personer.
För en lägre kostnad kan man flyga ARN-LAX i plus på kampanj för 6k per person och få 12k poäng per person. I jämförelse med att göra 2 resor till Rom i ditt exempel.

Toppen