Senaste nytt

Erfarenheter om hur reserverade belopp hanteras gällande 2 for 1

micke

Medlem
Jag sitter här timmar före nyåret och saknar 204 kr. i spendera för att få min 2 för 1 med mitt Amex Premium. Jag har reserverade belopp från den 29 och framåt men det verkar inte som att det lär gå innan årsskiftet.
Någon som vet hur detta hanteras av Amex. Dvs. kommer jag få min voucher eller blir det en lång näsa?
Dessutom så ville jag eg. utnyttja erbjudandet för att uppgradera till SAS Amex Elite men det vågar jag ju inte heller eftersom jag då enligt kundtjänst förlorar min intjänande direkt. Nån som har nån liknande erfarenhet tidigare?
 
Jag sitter här timmar före nyåret och saknar 204 kr. i spendera för att få min 2 för 1 med mitt Amex Premium. Jag har reserverade belopp från den 29 och framåt men det verkar inte som att det lär gå innan årsskiftet.
Någon som vet hur detta hanteras av Amex. Dvs. kommer jag få min voucher eller blir det en lång näsa?
Dessutom så ville jag eg. utnyttja erbjudandet för att uppgradera till SAS Amex Elite men det vågar jag ju inte heller eftersom jag då enligt kundtjänst förlorar min intjänande direkt. Nån som har nån liknande erfarenhet tidigare?
Logga in på svenska spel och köp några lotter. Ex. Jag skulle aldrig chansa så här i sista minuten, det kommer alltid nya erbjudanden. :)
 

micke

Medlem
Logga in på svenska spel och köp några lotter. Ex. Jag skulle aldrig chansa så här i sista minuten, det kommer alltid nya erbjudanden. :)
Vet inte om jag var otydlig eller om spel på svenska spel dras direkt utan reservation?
Saken är ju att jag har spenderat mer än 150000 kr. men den sista biten ”sitter kvar” som reservation fortfarande.
 

Thornado

Medlem
Det där är ju lite knepigt. Jag gjorde ett antal microlån via Kiva.org igår för att få lite spend, betalades med Amex via Paypal, men den transaktionen har inte ens dykt upp som reservation, så den känner jag inte riktigt att jag vågar räkna med.
Betalningen av skatter för årets sista 2-4-1-bokning och köpet av ett nytt månadskort på SL ligger som reservationer och de hoppas jag bör räknas. Finns det ens några transaktioner som går igenom och syns som "riktiga" köp i appen direkt istället för att först ligga som en reservation?
 

micke

Medlem
Ja, vi får väl hålla tummarna att det räknas in i årets spend. Ang. svar från kundtjänst igår så skulle det isåfall räknas till nästa års spend men det låter inte riktigt rimligt. Det står ju trots allt datum för transaktionen på kontoutdraget så då borde det ju gälla för vouchern också kan jag tycka.
 
Jag sitter här timmar före nyåret och saknar 204 kr. i spendera för att få min 2 för 1 med mitt Amex Premium. Jag har reserverade belopp från den 29 och framåt men det verkar inte som att det lär gå innan årsskiftet.
Någon som vet hur detta hanteras av Amex. Dvs. kommer jag få min voucher eller blir det en lång näsa?
Dessutom så ville jag eg. utnyttja erbjudandet för att uppgradera till SAS Amex Elite men det vågar jag ju inte heller eftersom jag då enligt kundtjänst förlorar min intjänande direkt. Nån som har nån liknande erfarenhet tidigare?
Lugn och kall! Det här har jag erfarenhet av flera år tillbaka. Det är transaktionsdatum som triggar vouchern och inte bokföringsdatum. Din voucher kommer skrivas ut i början på nya året och gäller således till 31 dec 2023. (Eftersom vouchern gäller det år som den skrevs ut och ett år till)
Gott Nytt År!
 

intuition

Medlem
Ja, inga problem att få spenden från reserverade transaktioner att räkna på rätt år. På söndagen processades fredagens reservationer och hamnade rätt:
Skärmavbild 2022-01-04 kl. 09.53.02.png



PS en nybörjarfråga:
Var dyker vouchers upp i EB-kontot?
 
Toppen