Senaste nytt

Erfarenheter från Roatán, Honduras?

Sorry, antar att jag kunde varit lite mer precis. Mitt intryck var att det var otroligt nergånget. Det var som sagt en vistelse som inte var längre än några timmar, så du får ta detta med en nypa salt, men det gav inte mig någon mersmak. Om man har tänkt sig att snorkla (och har bättre tur med vädret än vad vi hade) är det dock vad jag förstår ett av de bättre ställena i världen.
 

Gus

Medlem
Jag var också där för några år sedan när jag åkte på kryssnin (Besökte alltså bara stället över dagen) Det vi hann se var himla nice! Vi låg i en solstol och drack rom i några timmar. Till lunch åt vi tacos, en av de godaste jag ätit! Hemligheten var att de inte snålade på osten! :)
 
Ser att fler och fler amerikaner reser till Honduras på semester. Mycket har hänt i landet och jag funderar på att resa dit kommande året. Någon som nyligen varit där?

Det är en lucka i min been-karta mellan Nicaragua och Mexico. Guatemala, Honduras och Beliz står därför på listan.
 
Ser att fler och fler amerikaner reser till Honduras på semester. Mycket har hänt i landet och jag funderar på att resa dit kommande året. Någon som nyligen varit där?

Det är en lucka i min been-karta mellan Nicaragua och Mexico. Guatemala, Honduras och Beliz står därför på listan.
Jag har varit fram och tillbaka till Utila (grann-ö med Roatan) ganska många gånger. Arbetade där som dykguide... det var.... 10 år sedan. En yngre publik och en mindre ö. En bra liknelse är Utila - Koh Tao / Roatan - Koh Samui

Att resa i landet är mer eller mindre riskabelt.. men försiktig skall man vara. Rekommenderar https://www.ticabus.com/ för att resa i dessa krokar.. iaf om man skall ta sig långt
 

perhording

Medlem
Ser att fler och fler amerikaner reser till Honduras på semester. Mycket har hänt i landet och jag funderar på att resa dit kommande året. Någon som nyligen varit där?

Det är en lucka i min been-karta mellan Nicaragua och Mexico. Guatemala, Honduras och Beliz står därför på listan.
Är ett stort fan av Guatemala, även om senaste resan dit var 2014...
Lago Atitlan är otroligt vackert. Rekommenderar att bestiga vulkanen San Pedro där.
Lanquin / Semuc Champey är värt ett besök. Kolla in Zephyre Lodge.
Osv...
 
Toppen