Senaste nytt

Erfarenheter från användning av SAS nya Counscious traveler bagagetag?

Har använt taggen två gånger.

Första gången gick det bra och blev föga förvånad när väskan med CT-taggen kom på bandet men inte min andra väska med vanlig tagg (kom sedan på ett annat band och verkar som flygplatsens personal strulat till det).

Andra gången så checkade jag in väskan på CPH och när jag kom fram till slutdestinationen var inte väskan med utan var kvar på ARN där jag mellanlandat. Väskan kom dock till flygplatsen med nästa plan tre timmar senare. De har väll troligen bara slängts ut den på bandet utan att scanna den och sen kastat in den i systemet igen eftersom ingen hämtade den på ARN.

Kommer nog fortsätta använda den som en kul grej men bara packa saker som jag inte behöver akut när jag kommer fram. Har ändå erfarenheten av att när det blir fel så fixar SAS till det hyfsat snabbt.

Då är det ju någon som "jävlats/skojat" med dig. Min knapp/växlare för att byta till non-schengen sitter hårt, man får ta i för att "växla".
Alltså isåfall har jag också blivit utsatt för skojare för det har hänt mig med en gång att den ändrats (även om väskan kom rätt). Jag provade att vända på den så att reglaget är mot väskan när den hänger som vanligt. Sedan jag vände har det inte hänt igen.

Gick bra CPH-DUS efter lite förklaring när jag lämnade av bagaget. DUS-CPH fungerade inte. Redan när jag kom till baggagedroppen sa de att det inte kommer att fungera. Provade ändå och fick nobben av maskinen. Var minst tio minuter kö till den manuella inlämningen så jag fixade en papperstagg istället.

Har försökt beställa denna från SAS nu i ett par veckors tid men får bara felmeddelande från sidan. Verkar som de lite diskret har dragit tillbaka dessa för tillfället.

Toppen