Senaste nytt

Erfarenheter av LOT Business till Korea och Japan?

Noterade ett LOT-plan på Incheon härom månaden och funderade på varför de flyger dit? De har ju inte ett enormt långdistansnätverk så vad är det som gör att just Seoul får äran att ta emot de polska flygplanen?

Noterade ett LOT-plan på Incheon härom månaden och funderade på varför de flyger dit? De har ju inte ett enormt långdistansnätverk så vad är det som gör att just Seoul får äran att ta emot de polska flygplanen?
Inte nog med det, de flyger dit från både WAV och WRO. Den enda reguljära longhaul destinationen från Wroclaw.

Det finns väldigt mycket industrisamarbeten mellan Korea och Polen. Många Koreanska bolag har fabriker och representation i Polen, och Korea är en av de största importländerna utanför Europa. Wroclaw är en stor industri- och innovationsstad.

Inte nog med det, de flyger dit från både WAV och WRO. Den enda reguljära longhaul destinationen från Wroclaw.
Det kan förklara att jag tyckte mig se två LOT-plan på backen samtidigt. Trodde mest jag sett fel (eller att det var kraftig försening som gjorde att de hade två plan på backen samtidigt).

Vet inte hur stort du tänkte dig deras nätverk är, men det visade sig vara större än jag gissat iaf. https://www.flightconnections.com/route-map-lot-lo
1786037820275.png

Nä, det vet nog inte jag heller. De har visst 14 eller 15 stycken 787or vilket defitivt var fler än jag trodde. Skulle gissat på 6-8 st.

//Skämskudde

Toppen