Senaste nytt

Erfarenheter av LOT Business till Korea och Japan?

pedantic

Medlem
Tittar på att boka in en längre familjeresa nästa år till Japan och Korea, med 10+ timmar från Europa till Ostasien så tittade jag till en början på Premium Economy med SAS för lite mer komfort under den långa flygningen.

Upptäckte när jag började kolla på Business biljetter att det för rimliga ytterligare 20% finns resor med LOT via Warszawa (WAW) i deras 787 Dreamliner med lie flat platser.

Har sett en del klipp på YouTube och vanligaste kritiken är att är en äldre 2-2-2 konfiguration (vilket skulle kunna funka fint då vi åker 2 vuxna + 2 tonåringar) och att dom inte har Wi-Fi. Bland det positiva nämns att det är en fin dessertvagn! :p

Någon som har erfarenheter av LOT Business på längre flygningar? Kanske till och med specifikt till Korea och/eller Japan?

Jag har åkt LOT i business och skulle inte tveka att göra det igen. Maten kan vara lite "polsk", så förutsätts att man gillar olika sorters kött. Servicen är korrekt men kanske inte hjärtlig. Mycket bra sovkomfort. Så länge man sitter bredvid någon man känner så funkar 2-2-2. Väldigt ålderdomlig IFE. Beroende på vilken maskin man får så är det antingen bara 3 eller bara 4 rader business, så väldigt privat.

Är man ute efter lyx och något som är instagramvänligt så är LOT fel val, men vill man ha komfortabel transport är det rätt.

Jag har åkt LOT i business och skulle inte tveka att göra det igen. Maten kan vara lite "polsk", så förutsätts att man gillar olika sorters kött. Servicen är korrekt men kanske inte hjärtlig. Mycket bra sovkomfort. Så länge man sitter bredvid någon man känner så funkar 2-2-2. Väldigt ålderdomlig IFE. Beroende på vilken maskin man får så är det antingen bara 3 eller bara 4 rader business, så väldigt privat.

Är man ute efter lyx och något som är instagramvänligt så är LOT fel val, men vill man ha komfortabel transport är det rätt.
Jag har också flugit dom till Seoul, håller med om allt som @fcx skriver här, business är ju alltid bättre än Ekonomi eller Premium

Jag bokade, men flög aldrig, LOT för bröllopsresa Los Angeles-Warsawa. Ett stort lockbete var att deras business-säten hade ”fotpall” lika bred som sätet, dvs man behövde inte sticka in fötterna i en liten trång låda.
Sen bokade vi om till SAS LAX-CPH och det var också en härlig upplevelse i mitten på rad ett, men det är en annan saga.

Jag skulle säga kör, och skriv en reseberättelse!

@pedantic
Rapporten har några år på nacken men hårdvaran torde vara densamma.

Kan inte annat än instämma med fcx jag med.
Åkt flera gånger till Seoul. Lite polsk service på ont och gott men jag trivdes och kom tillbaka.

Toppen