rsimon
Medlem
Har aldrig tidigare bokat "Non-Refundable", men det låter ju bra att de kör en återbetalning direkt till mitt kort. Förstår det som att personer tidigare i tråden fått checkar/vouchers som varit svåra att lösa in osv. Har någon erfarenhet kring hur dessa återbetalningar sker? Går det automatiskt eller måste man påpeka själv när man checkar ut?
På Hilton Berlin hade de inte ändrat raten trots att Hilton meddelat i svaret till mig om garantin att de skulle underrätta hotellet. Ingen ny bekräftelse med ny rate. Visade mejlet för incheckningspersonalen som ändrade rate efter ett kort samtal med manager. Pengar återbetalades till kortet efter utcheckning.
På Hilton Zürich Airport hade jag fått ny rate bekräftad, så den låg i min bokning. Vid incheckning såg personalen ut som frågetecken när de konstaterade att jag betalat in mer än vad vistelsen skulle kosta. Jag sa att jag använt mig av garantin och efter kort samtal med manager så fick personalen veta att återbetalning sker vid utcheckning.