Senaste nytt

Erfarenheter av Conrad London St. James?

trekker

Medlem
Har just bokat tre nätter för mig och Frun på Conrad London St James i början av Mars nästa år. Detta efter alla bra recensioner från er övriga BC medlemmar. Är HHD så hoppas på uppgradering samt tillgång till loungen. Visst ingår frukost för HHD? En annan fundering jag har är det frukostbuffé?
Den vanliga frukosten ar buffe, riktigt bra buffe skall tillaggas. Vad som finns I loungen kan jag inte svara pa.
 

JohanA

Medlem
Loungen har en liten buffet, inget större urval men det som finns är helt ok. Vill man beställa a la carte så går det, mot avgift.
 

Moco

Medlem
Som en följd de upprepade stölder jag utsattes för under min vistelse vid Hilton Cape Town förra hösten, och som Hilton valde att helt ignorera trots flera år som Diamond, valde jag själv att avsluta min relation med Hilton - och i huvudsak lägga mina nätter hos Starwood, vilket jag inte ångrar.

Likväl hade jag en större pott poäng hos Hilton att bränna av, vilket jag bland annat gjorde på Conrad St James i den gångna helgen.

Läget är riktigt bra och hotellet ligger nära det mesta av, för mig, intresse i London.

Vi ankom ganska tidigt på förmiddagen och något rum fanns inte tillgängligt. De tog mina kontaktuppgifter och lovade kontakta mig när rummet var klart - något som aldrig skedde. När vi var tillbaka vid 18-tiden var dock rummet färdigt.
Då Hilton inte tillämpar soft landing hade jag nyligen trillat direkt ned från Diamond till Silver, vilket innebar att den förmån som erbjöds var valfri drink i baren.

Rummet hade den klassiska Hilton-interiören, och trasig heltäckningsmatta. Badrummet var fint, men vattentrycket var som vanligt dåligt i dusch - något jag tycker ett hotell av denna rang bör kunna ordna.
Tomma askar för bland annat kam, etc. hade lämnats i lådorna. Schampo och andra produkter var inte av vanliga märket, utan av ett märke som för mig var okänt och av sämre kvalitet.

Late check-out på söndagen gick inte att ordna under några omständigheter.

Summa summarum, bra läge och helt ok hotell, men definitivt inget extra. Skillnaden mellan exempelvis Hilton Bankside skulle jag säga är minimal.
 

rsimon

Medlem
Bumpar tråden.

Någon som varit här nyligen och kan uppdatera?
Finns standardreward endast på King Accessible Superior Room för 80.000 p just nu på mina datum.

Alternativet är Waldorf Hilton vid Aldwych där jag bott tidigare för samma poängsumma.

Båda är bra lägen för mig. Uppskattar icke-kaotisk frukost. HHD.
 

taxvalp

Medlem
Bumpar tråden.

Någon som varit här nyligen och kan uppdatera?
Finns standardreward endast på King Accessible Superior Room för 80.000 p just nu på mina datum.

Alternativet är Waldorf Hilton vid Aldwych där jag bott tidigare för samma poängsumma.

Båda är bra lägen för mig. Uppskattar icke-kaotisk frukost. HHD.

Bodde på Conrad i höstas och har även bott på Waldorf flera gånger. Utmärkt och icke-kaotisk frukost på Conrad.
 

wenne87

Medlem
Bodde där i våras. OK frukost. Fräscha rum men små. Puben har riktigt bra mat och servicen är bra. Tycker dock att frukosten på Hilton Park Lane är bättre med större utbud.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
 
Toppen