Senaste nytt

Erfarenheter av Conrad Centennial Singapore

Ricci

Medlem
Lite sent med denna fråga, men jag har bokat ett rum där imorgon.
Är det något man skall tänka på för just detta hotell t ex förmåner etc (är HHD)?
Jag har sett att många på BC bott här och postat bilder, men jag har inte hittat recension av hotellet.
 

Abbs

Medlem
Har inte bott där post-covid. Vad jag minns fick jag som HHD fin uppgradering och det finns champagne i loungen. Äter dock inte på hotell i Singapore så kan ej uttala mig om mat i lounge.
 

Lollet

Medlem
Jag var där 2019, då behövde man som HHG tänka på att boka kategorin under Executive Room för att få upgrade till Executive, men det är ju inget du som HHD behöver fundera på eftersom du får lounge oavsett :) Vi var väldigt nöjda med både mat och dryck i loungen.
 

aruba1

Medlem
Var där i Februari 2023. Tyvärr erbjöds ingen champagne längre i loungen som pre-covid. Istället serverades mousserande. Fick dock vin under afternoon tea. Annars en mycket trevlig lounge. Även pool området är trevligt som har blivit något mindre till ytan än tidigare när jag var där 2017.
 

Ricci

Medlem
Det blev en hörnsvit för mig.
16900966501258901445401638616963.jpg
 

bvs

Medlem
Vi hade turen att hinna boka in familjens första resa till Singapore när SAS släppte SQ bonusbiljetter och har kollat runt lite på boende efter det.

Just nu har vi bokat Deluxe King/Deluxe Twin connecting rooms för 60k poäng/sex nätter (600k totalt) på Conrad. Är HHD så lounge ordnar sig oavsett uppgradering.

Är det någon som bott på både Conrad samt Hilton Orchard och har någon åsikt om vilket som är bäst? Antar att det lutar åt Conrad men det skadar aldrig att dubbelkolla :) Blev lite förvånad att poängpriset var samma på båda när jag bokade.
 

Tommy

Medlem
Vi hade turen att hinna boka in familjens första resa till Singapore när SAS släppte SQ bonusbiljetter och har kollat runt lite på boende efter det.

Just nu har vi bokat Deluxe King/Deluxe Twin connecting rooms för 60k poäng/sex nätter (600k totalt) på Conrad. Är HHD så lounge ordnar sig oavsett uppgradering.

Är det någon som bott på både Conrad samt Hilton Orchard och har någon åsikt om vilket som är bäst? Antar att det lutar åt Conrad men det skadar aldrig att dubbelkolla :) Blev lite förvånad att poängpriset var samma på båda när jag bokade.
Conrad är mycket bättre än Hilton Orchard, Rum Lounge Läge och Service
 
Toppen