Senaste nytt

Erfarenheter att resa med små barn?

Charlie D

Medlem
Vi har flugit till Australien och Hawaii och en hel del där emellan med våra 3 barn på 4, 2,5 och 1 år utan några som helst problem. Vi är ganska resvana och barnen märker nog att vi tycker det är kul och är lugna när vi flyger och gillar läget. Mycket snacks på flyget och mkt spring och lek vid mellanlandningar gör susen.
 

JohanA

Medlem
Vi har flugit till Australien och Hawaii och en hel del där emellan med våra 3 barn på 4, 2,5 och 1 år utan några som helst problem. Vi är ganska resvana och barnen märker nog att vi tycker det är kul och är lugna när vi flyger och gillar läget. Mycket snacks på flyget och mkt spring och lek vid mellanlandningar gör susen.
+1
Vår dotter gjorde sin första longhaul när hon var sju veckor och har flugit sedan dess.
Dock är mitt bästa tips, fortfarande, flyg business med nattflyg!
 

Nemo

Medlem
Tack, bra tips det där med att kolla vilken vikt som tillåts, det öppnar en del möjlighter. Trodde det var 10 kg rakt över...
Jag gjorde för något år sedan en sammanställning för Star Alliance. Vikterna kan ha ändrats sedan dess. #148 samt #149 i denna tråd.
Erfarenheter att resa med små barn? | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag ser nu att jag missade att lägga in Lufthansa.
"On Lufthansa long-haul flights special baby cots are available. Please be aware that the number of seats with cots is limited. The bassinets are suitable for babies up to 14 kg and up to 83 cm in length and are provided free of charge. Night flights are especially suitable for journeys with small children because children can then maintain their usual sleep pattern and get some rest."
http://www.lufthansa.com/us/en/Children-on-board
 
Last edited:

andersl

Medlem
Jag gjorde för något år sedan en sammanställning för Star Alliance. Vikterna kan ha ändrats sedan dess. #148 samt #149 i denna tråd.
Erfarenheter att resa med små barn? | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Lysande, den var bra! Missade den tråden då, förmodligen för att lilla Andersl inte var född då :)
Men kan som sagt konstatera att Thai ändrat sina regler, enligt både deras web, kundtjänst och crew på 2 flighter så spelar vikt ingen roll, bara 6 månader som gäller.
 

Agö

Medlem
OBS! En IPad per barn, sett katastrofer hända! (I andra familjer) där barnen slagits med istället för spela på iPaden
Nja, det måste vara väldigt varierande. Min dotter på 17 månader har tålamod för
iPad i 15 min. Mitt bästa sätt är att vräka i henne mat under flygningen (för såvitt det är en kort flight <2h). Och jobba stenhårt för att få en ledig plats bredvid. Osannolikt jobbigt med en packad shorthaulkärra och en aktiv INF.
 

Nemo

Medlem
Lysande, den var bra! Missade den tråden då, förmodligen för att lilla Andersl inte var född då :)
Men kan som sagt konstatera att Thai ändrat sina regler, enligt både deras web, kundtjänst och crew på 2 flighter så spelar vikt ingen roll, bara 6 månader som gäller.

Travel | Information | Thai Airways
"Inform the local reservation & ticketing officers about children’s information for appropriate seating and preparation of facilities on the aircraft
o The Bassinet for babies less than 6 months of age, weighing less than 10 kg and not exceeding 62 67 cm in length.
o For babies less than 2 years old, an FAA-approved car-seat can be used on the normal paid seat for a child fare."

samt
Frequently Asked Questions | Help | Thai Airways

Are there onboard facilities for infants?
Answer
Please request them in advance. Infant passengers are entitled to a baby bassinet on international sectors with the condition their weight is not over 10 kg, height over 67 cm and age less than six months old. They can be attached to bulkhead anchors. Parents can use their own baby car seat provided it has been certified by the government of manufacturer's country and provided the infant is flying on a child's fare ticket. Diapers are available onboard and there are fold-down diaper changing boards in the toilets.Except TG2000 – 2999 flight number.
 
Toppen