Senaste nytt

Erfarenhet av Welcome Pickups

iceland

Medlem
Någon som har använt Welcome Pickups och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Åker till Rom om ett par veckor och har förstått att det bara är Uber Black, Uber Lux och Uber Van som fungerar där. Många verkar rekommendera FREENOW som alternativ. Hur har ni andra gjort för att ta er till stadskärnan från FCO?

Använt bägge i Rom utan problem. Welcome Pickup för upphämtningen och freenow för alla andra taxiresor i stan.

Observera att Welcome Pickups har obefintlig kundtjänst. De fuckade upp en upphämtning för mig i Portugal och löftet "föraren håller sig uppdaterad om ditt flyg och inväntar försening" är inte värt bläcket det är skrivet i. Sticker föraren behöver du boka en ny transfer och får betala på nytt. Kundtjänst gör sig sedan onåbara.

Men jag har använt dem utan incident flera gånger innan denna och det har funkat bra.

Vad gäller Ubers tjänster i Rom fungerar de utmärkt, och Black är inte så dyrt heller utan ligger på eller strax under nivån för taxi. FreeNow har jag även använt många gånger (dock inte i Rom) och den fungerar också toppen.

Med allt detta sagt hade jag inte brytt mig om att boka något från Roms flygplats till stadskärnan. Det finns tåg, använd det.

Tack för svar alla! Sidospår men hur funkar det återbetalning/nybokning vid transfer från Arlanda med exempelvis Taxi Stockholm om flyget är väldigt försenat? Att Welcome Pickups kundtjänst gör sig onåbar är självklart illa, men funderar på vad som gäller med de stora svenska taxibolagen? Pengar tillbaka eller får man ta kostnaden?

Tack för svar alla! Sidospår men hur funkar det återbetalning/nybokning vid transfer från Arlanda med exempelvis Taxi Stockholm om flyget är väldigt försenat? Att Welcome Pickups kundtjänst gör sig onåbar är självklart illa, men funderar på vad som gäller med de stora svenska taxibolagen? Pengar tillbaka eller får man ta kostnaden?
När jag har varit ordentligt försenad till ARN så får man en bil ändå, utan extra kostnad. Den enda gången jag landade strax efter 02:00 tog det dock typ en halvtimme att få den, men annars funkar det bra.

Toppen