Senaste nytt

Erbjudande från SAS - boka senast 8/3 - ombokningsbara biljetter!

Maja

Medlem
Då lanserade SAS ett Coronarelaterat erbjudande...

Lågpriskalender – Hitta billiga flygbiljetter | SAS

Reseperiod: 30/3–31/8 2020

*OMBOKNING UTAN AVGIFT
Vi vet att flexibilitet är viktigt för våra kunder. Därför erbjuder vi nu ombokning utan avgift när du köper en resa med SAS från den 5 mars 2020 till den 19 mars 2020 för resor till och med den 31 augusti 2020.

REGLER OCH VILLKOR:

Inga ombokningsavgifter tillkommer för nya bokningar som görs från den 5 mars till den 19 mars 2020 för resa i perioden 5 mars till 31 augusti 2020.

Erbjudandet gäller för alla flygningar som utförs av SAS, med undantag för flygningar som enbart sträcker sig inom Skandinavien, och inrikes i Sverige, Norge eller Danmark.

Ombokning utan avgift gäller för reseperioden 5 mars till 31 augusti 2020.

Vid ändring till ett högre biljettpris kommer skillnaden mellan det betalda priset och det högre priset att tillkomma.

Du kan avboka och få återbetalning om biljettklassen tillåter det.

Ombokning är bara tillåtet en gång.

Ombokning gäller enbart till och från samma destination som du ursprungligen bokat.

Då lanserade SAS ett Coronarelaterat erbjudande...

Lågpriskalender – Hitta billiga flygbiljetter | SAS

*OMBOKNING UTAN AVGIFT
Vi vet att flexibilitet är viktigt för våra kunder. Därför erbjuder vi nu ombokning utan avgift när du köper en resa med SAS från den 5 mars 2020 till den 19 mars 2020 för resor till och med den 31 augusti 2020.

REGLER OCH VILLKOR:

Inga ombokningsavgifter tillkommer för nya bokningar som görs från den 5 mars till den 19 mars 2020 för resa i perioden 5 mars till 31 augusti 2020.

Erbjudandet gäller för alla flygningar som utförs av SAS, med undantag för flygningar som enbart sträcker sig inom Skandinavien, och inrikes i Sverige, Norge eller Danmark.

Ombokning utan avgift gäller för reseperioden 5 mars till 31 augusti 2020.

Vid ändring till ett högre biljettpris kommer skillnaden mellan det betalda priset och det högre priset att tillkomma.

Ombokning är bara tillåtet en gång.

Ombokning gäller enbart till och från samma destination som du ursprungligen bokat.

Det där är ju identiskt med och lika dåligt som BA:s erbjudande
det är ju bara ombokningsavgiften de tagit bort...

Det där är ju identiskt med och lika dåligt som BA:s erbjudande
det är ju bara ombokningsavgiften de tagit bort...

Kan inte annat än hålla med om att det låter bättre än vad det när man läser alla regler. Därför jag tog med så mycket info jag kunde från hemsidan så är det sedan upp till var och en att fatta ett beslut om man bokar eller ej.

Ska de/SAS komma med ett bra erbjudande till oss kunde så hade de kunnat erbjuda bättre villkor. Ja, ja, har redan sommarens resa bokad så får väl se vad som händer i världen framöver.

Är inte detta kanske mest för de som vill resa inom jobbet och kanske inte är otroligt priskänsliga?

De flesta som ska på semesterresa bokar väl den billigaste biljetten och det icke-avbokningarna hotellrummet.

Det är ju bättre än ingenting, men det ska väl inte ses som ett vanligt erbjudande utan mer ett sätt för SAS att få in lite fler bokningar i denna tid.

Lite of topic men försökte mig på detta hos SWISS igår då de också infört avgiftsfria ombokningar. Jag visste nästan svaret innan men ville testa... 1500:- för en ombokning trots att rätt bokningsklass fanns tillgängligt. Men visst det var en helt oflexibel biljett innan så visst betyder det något och många är säkert hjälpa av det då de slipper ställa in alt vaska en biljett.

Det står boka senast 8/3 i rubriken, men det är ju faktiskt den 19/3 som gäller och det har det nog varit hela tiden.

Jag funderar på om det går att boka en Plus smart, betala mellanskillnad, och sen boka om den till Plus Pro
för att sedan avboka utan avgift och få tillbaka alla pengar?

Last edited:
7C5DCDB8-429D-415C-9AA3-D0AF7C19E1A1.jpeg

@Homer - När jag fick mailet om denna kampanj så var det just 8/3 som sista bokningsdag.

Tyvärr har jag ingen erfarenhet kring din fråga ang. avbokning/ombokning av olika Plus-biljetter.

Visa bifogad bild 107299

@Homer - När jag fick mailet om denna kampanj så var det just 8/3 som sista bokningsdag.

Tyvärr har jag ingen erfarenhet kring din fråga ang. avbokning/ombokning av olika Plus-biljetter.

Det är två olika erbjudanden

priserna gäller till den 8:e, så är det fortfarande, ingen ombokningsavgift till den 19:e

Happy weekend
I helgen har vi extra bra priser till mängder av destinationer i Europa. Erbjudandet gäller till och med den 8 mars.

*OMBOKNING UTAN AVGIFT

Det står boka senast 8/3 i rubriken, men det är ju faktiskt den 19/3 som gäller och det har det nog varit hela tiden.

Jag funderar på om det går att boka en Plus smart, betala mellanskillnad, och sen boka om den till Plus Pro
för att sedan avboka utan avgift och få tillbaka alla pengar?
Kampanjen som denna tråd avser med billigare biljetter ska bokas senast idag.
SAS erbjudande med flexibilitet på alla biljetter är ett annat erbjudande som gäller till 19 mars just nu, men det avhandlas väl i någon annan tråd antar jag.

Kampanjen som denna tråd avser med billigare biljetter ska bokas senast idag.
.

Jasså? nämns inte ett ord om detta i första posten, som enbart handlar om avbokningserbjudandet som gäller till den 19:e

Inte förrän i post #8 där jag påpekar att det finns ett till erbjudande är det någon som ens nämner det.

Last edited:
Toppen