Senaste nytt

Era top 5 hotellfrukostar

Jag har inte någon top 5 lista, men jag vill ändå höja äggröran på St. Jörgen Park i Göteborg, till skyarna. Bästa äggröran EVER!

1. Loungen på Conrad Bali - man kan iofs njuta av alla måltider (inte lunch) därinne då frukost underbar, Afternoon Tea briljant, samt kvällsdrinken med plockmat underbar
2. Loungen på Waldorf Cavaleri Rome - samma sak

Passar på och lägger till Internatioanl Design Hotel i Lissabon - ingen jättestor frukostbuffé, men smakfullt upplagd och snabb påfyllning när något började sina. Fräsch frukt, flera sorters ost och charkuterier, espresso och grönt te, etc.
Hotellet ingår i SLH, små trevliga lxhotell, ofta centralt belägna.

Ingen utmärkande, men helt ok, frukost finns på Millenium Hotel vid CDG. De utmärker sig dock genom att de har Nutella!

När vi ändå upehåller oss vid CDG; Sheraton ovanpå terminalerna 2, har en utmärkt fransk frukost! Med bland anant flera olika sorters baguette (vit, surdeg, etc...) och alla andra sedvanliga saker som hör en jysst hotellfrukost till.

Last edited:
1) Grand Hotel des iles Borromees i Stresa, Lago di Maggiore Italien. Fantastisk miljö och utsökt mat.
2) Grand Hotel Stockholm, klassisk svensk frukost!
3) Shangri-La Bangkok, vilken service och utbud
4) Shangri-La Kuala Lumpur, sjukt stort utbud av mat men tyvärr en slamrig miljö som inte inbjuder till långsittning
5) Lydmar Hotel Stockholm, känns som hemma och väldigt personligt

1. Mount Nelson Hotel i Cape Town. Omelett kockar, pannkakskockar, juice mixare you name it. Äter gör man på gräsmattan mot poolen. Härligt avslappnande. Deras afternoon the är en institution om man är kvar till em.

2. Sheraton Imperial Kuala Lumpur. All slags frukost. Japansk, kinesisk, mellan östern, västerländsk. Kockar i varje hörn. Chokladfontän om man känner för det.

Ja dom här två står i en klass för sig

Peninsula i BKK. Jag är ingen frukostätare, men i det fallet gör jag det till en rit på sisådär 2h. Den handskurna mangon får man inte missa! Det enda som saknas är Champagne (något som skall ingå i en 5* frukost) men det beror snarare på Thailands huvudlösa importskatter (~390%) på viner. Av samma anledning har Thai inga viner på sina Royal Silk lounger inom Thailand. Hur det är med den saken på F-loungen vet jag inte.

"Av samma anledning har Thai inga viner på sina Royal Silk lounger inom Thailand. Hur det är med den saken på F-loungen vet jag inte."

När jag för några veckor sedan besökte TG:s Royal Silk lounge i BKK hade de både vitt- och rödvin i loungen. Dock bara Singah i loungen i HKT...

Toppen