Senaste nytt

Era status matchningar

Gnopps

Medlem
Det här var intressant:) Indikerar det här att man skulle kunna "kedjestatusmatcha". Säg att man ett år får ett guld/platinumkort, eller liknande. Sedan vet man med sig att man inte kommer att flyga så mycket under de närmaste åren. Skulle man kunna tänka sig att när perioden lider mot sitt slut matchar mot ett annat bolag och sedan fortsätter man så i några år med nya bolag hela tiden? Med tanke på alla matchningar som som räknats upp här skulle man hypotetiskt kunna hålla på och matcha i uppemot 10-år:D
Apropå, Czech erbjuder att ha din status vilande om du är mamma/pappa-ledig. I mitt fall brydde jag inte om det dock eftersom det fungerande bättre så här. Jag vet inte om fler bolag erbjuder det här.
 

ACervin

Medlem
Jag har försökt matcha mitt EBG mot Krisflyer (Singapore) och QANTAS. Fått hövliga svar att man inte ägnar sig åt detta överhuvudtaget.
 

gdaily

Medlem
Nu ska vi se...

Jag råkade få Flyig Blue Guld på "riktig" väg. Därefter har jag hållit ett guldkort vid live hela tiden genom att matcha:

Flying Blue -> Bmi Guld
Flying Blue -> Lufthansa Senator
Återkvalade därefter Bmi på riktig väg
Bmi -> Malev Guld
och på söndag om en vecka gör jag resan för att matcha Malev -> Finnair.

Trots att jag numera reser så lite så vill jag verkligen ha "mr Shiny" i plånboken, och det är väl enbart för loungerna och ev fasttrack som jag är så intresserad av kortet.

Jag har även gjort "aktieägarmatchningen" till Club Carlson, men den kanske inte passar in i den här tråden?
 

widde

Medlem
Många som matchar EBG mot Club Carlson, som är en hotellkedja.
Jag har har köpt aktier för att få Club Carlson, kan man matcha det mot guld i något flygprogram för att sen matcha mot in mot EBG?
 

agehall

Medlem
Det går säkert. Om du "flyttar" dit enligt dina uppgifter hos EB så bör du kunna använda erbjudandet som postades för någon dag sedan.
 
Toppen