Senaste nytt

Er det det værd? Pandion..

Jag tror iofs inte att du ska underskatta antalet årskort på Stockholm-Köpenhamn, dansk, norsk och svensk inrikes. Det finns ju ett gäng bara på BC som sitter med årskort.

Det gør jeg bestemt heller ikke. Jeg kender personligt mange både i offentlig og privat sektor som har fået et TP via arbejde.

Dog det er de færreste af disse som også har flere retur flyvninger i betalt C TATL per år.

Det gør jeg bestemt heller ikke. Jeg kender personligt mange både i offentlig og privat sektor som har fået et TP via arbejde.

Dog det er de færreste af disse som også har flere retur flyvninger i betalt C TATL per år.
Precis, det varierar. Ta TP Unlimited (12m) Köpenhamn-Nordic Capitals (känner två personer med det kortet, ingen av dem EBP). DKK 255 000. En god start, men uppenbarligen inte tillräckligt trots att de haft kortet över tid. Jag har däremot två kollegor med Pandion, de flyger svindyra sistaminutenresor primärt i Norden och Baltikum kryddat med några affärsklassbiljetter över Atlanten och Asien. Väljer förstås alltid SAS.

Precis, det varierar. Ta TP Unlimited (12m) Köpenhamn-Nordic Capitals (känner två personer med det kortet, ingen av dem EBP). DKK 255 000. En god start, men uppenbarligen inte tillräckligt trots att de haft kortet över tid. Jag har däremot två kollegor med Pandion, de flyger svindyra sistaminutenresor primärt i Norden och Baltikum kryddat med några affärsklassbiljetter över Atlanten och Asien. Väljer förstås alltid SAS.

Det passer meget godt med mine nærmest "erfaringer" med personer jeg kender som har Pandion.

Jeg har også 2 kollegaer med Pandion. 2-4 USA rejser per år i enten Plus eller Biz og 250-300k+ spend på last minute flex billetter intra skandinavien. Der virker til at man helst skal krydse 300k+ grænsen i et par år i streg, hvis man vil føle sig "sikker"

Last edited:
Vad jag hört får samtliga flygbolagsdirektörer (även utanför *A) ett Pandion helt oavsett SK spend, så de lär ju utgöra några hundra av det totala antalet EBP.

Och vad har du för källa på det? Det där låter ju ungefär lika troligt som att pingviner kan flyga.
Fast det kan de ju:
penguin3.png

southwest_difference_penguin_one_header.jpg

Adventures_Header.jpg

Toppen