Senaste nytt

Er det det værd? Pandion..

PetrelliDK

Medlem
Hej BC!

Jeg har pr dags dato 225.5k SEK i spend hos SAS i år (Inkluderet et TP til Skandinaviske hovedstæder til 127k fra Aug-Jan). Realistisk set ender jeg nok på 255-270k for året.

Største delen af mine billetter har været dyre fleksible billetter indenfor Skandinavien(ARN-OSL/CPH). 51 legs per dags dato.

Spørgsmålene er så:

1. Jeg tror ikke at mit spend var mere end 100-125k sidste år. Chancen for Pandion næste år er vel minimal?

2. Hvis jeg opretholder et spend på imellem 250-270k næste år, bør jeg så få Pandion i 2019?

3. Er det værd overhoved at tænke på?


Tak på forhånd :).


Mvh
PetrelliDK
 

011430121

Medlem
Hej BC!

Jeg har pr dags dato 225.5k SEK i spend hos SAS i år (Inkluderet et TP til Skandinaviske hovedstæder til 127k fra Aug-Jan). Realistisk set ender jeg nok på 255-270k for året.

Største delen af mine billetter har været dyre fleksible billetter indenfor Skandinavien(ARN-OSL/CPH). 51 legs per dags dato.

Spørgsmålene er så:

1. Jeg tror ikke at mit spend var mere end 100-125k sidste år. Chancen for Pandion næste år er vel minimal?

2. Hvis jeg opretholder et spend på imellem 250-270k næste år, bør jeg så få Pandion i 2019?

3. Er det værd overhoved at tænke på?


Tak på forhånd :).


Mvh
PetrelliDK
Jag tror att SAS ser på de senaste 3 årens spend
Om jag inte missminner mig så skall minska antalet EBP från 2000 till 1500, det betyder att det bli svårare att kvalificera sig
Din sista frågan är om du menar att det är värt att att ha EBP, så är det bara du som kan avgöra det.

Var själv EBP i 5 år i början av 00 talet, enda jag minns är att jag var på torskfiske i Lofoten samt fick en julklapp som var en handbagage väska, som jag för övrigt fortfarande använder
 

Nystrom

Medlem
Spend bör ligga på ca 250' minst tre år i rad för att man skall vara kvalificerad att bli inbjuden till EBP. Det är dessutom så att antalet EBP skall minskas till strax över 1000 st och då höjs ju ribban för kvalificering. EBP ger många olika fördelar och värdet av dem beror helt på vad man förväntar sig
 

agehall

Medlem
250k - räcker det verkligen? Det är ju inte alls mycket i spend. Visserligen flera år i rad, men det känns ändå lågt.
 

agehall

Medlem
På trods af hvor meget vi elsker at flyve her inde, så er det trods alt begrænset hvor mange almindelige skandinavere som lige får sig et TP og nupper et par ture i C TATL ;)
Du gör ett felaktigt antagande här - de som reser mycket har inte alltid tid att skriva saker på BC. Framförallt inte de som sitter och flyger shorthaul inom EU varje dag...
 

PetrelliDK

Medlem
Du gör ett felaktigt antagande här - de som reser mycket har inte alltid tid att skriva saker på BC. Framförallt inte de som sitter och flyger shorthaul inom EU varje dag...

Jeg tror nærmere at det er dig som har flyve brillerne på og fejl fortolker hvad jeg mener med "almindelige skandinavere" :)
 
Toppen