Senaste nytt

Enkel Fuel dump om man har avsikt att resa till Brasilien

Jag kommer att befinna mig i Brasilien i sommar och kommer att behöva göra minst en resa inrikes.
Hur kan jag utnyttja detta på bästa sätt? Finns det något fiffigt knep?

Optimalt hade ju varit som ditt förslag med TK, men jag flyger EZE-GRU på awardbiljett.

Gäller detta bara Sao Paulo & Buenos Aires eller andra brasilianska destinationer typ Rio de Janeiro?
Alla resor som börjar från Brasilien omfattas av noll-bränsletillägg regel. Får man andra resor inbokad i en och samma bokning kan man undvika bränsletillägg på andra resor som t ex den som visas i mitt första inlägg i tråden.

Är det möjligt att tex boka en inrikes med TAM, GRU-GIG och sedan lägga till LHR-BOG T/R och på så vis undvika bränsletillägg?

Är det möjligt att tex boka en inrikes med TAM, GRU-GIG och sedan lägga till LHR-BOG T/R och på så vis undvika bränsletillägg?
I teorin ja.
Hela det här tricket bygger på att två (eller fler) biljetter tillåter kombination med varandra.
Två olika flygbolag tillåter sällan kombination med varandras biljetter. Undantag är bl a Lufthansa group, Air France&KLM samt olika Joint Ventures.

I mitt exempel i första inlägget är alla flygningar med Turkish Airlines därför är det "Enkel fuel dump".

Tack! Så långt är jag med.

Går det att boka en sådan multicity via TK's hemsida, eller vem vänder man sig till?

Tack! Så långt är jag med.

Går det att boka en sådan multicity via TK's hemsida, eller vem vänder man sig till?
Jag svarade så här i måndags när Swisser frågade om samma sak.
Enkel Fuel dump om man har avsikt att resa till Brasilien | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Nej, det har jag inte ens försökt. Men du är alltid välkommen att prova själv och rapportera om hur det har gått. :)
Jag är ganska säker på att man måste kontakta flygbolaget eller någon resebyrå för att slutföra en sådan bokning.

Jag ska åka inrikes i Brasilien (bl a Sao Paulo, Brasilia och Fortaleza) och hade gärna inkluderat några interkontinentala biljetter Köpenhamn-USA och Köpenhamn-Sydamerika. Har någon tips på fuel dump itineraries? Det enda jag lyckas hitta är detta, men jag vill inte åka till just Sao Paulo en gång till:
SaoPaulo.png

Toppen