Senaste nytt

Enhancements av IHG Rewards, ny elitnivå mm

Kontona har nu uppdaterats, om man loggar in kan man se den nya nivån som heter SPIRE.
Ser ut som om de enda fördelarna är de som tidigare nämnts - 100% bonus och 25.000 poäng.

Uppdaterade regler
IHG | Frequently Asked Questions

Experience IHG® Rewards Club | Rewards That Travel With You | IHG

Blåser liv i denna tråd. Enligt häftiga diskussioner och spekulationer på flyertalk skall det komma ytterligare fördelar för IHG Spire. Att annonseras i januari (?). Någon som hört eller sett något?

Spekulationerna på FT går allt mellan 'no change' till gratis frukost, _garanterad_ uppgradering, club lounge access etc. Är nog klokt att inte hoppas för mycket...

Blåser liv i denna tråd. Enligt häftiga diskussioner och spekulationer på flyertalk skall det komma ytterligare fördelar för IHG Spire. Att annonseras i januari (?). Någon som hört eller sett något?

Spekulationerna på FT går allt mellan 'no change' till gratis frukost, _garanterad_ uppgradering, club lounge access etc. Är nog klokt att inte hoppas för mycket...

Låter nästan som det hade varit värt att köra en "milagerun" för att plocka de sista 10000....
Aja, då har man nya mål att eftersträva för 2016. :)

Stopp där mina herrar! Den korrekta benämningen på ovan nämnda aktivitet är "Mattress Run". Milage Run är någonting annat. Brukar vanligen inte märka ord. Men i det här fallet gör jag det eftersom den korrekta termen är så fruktansvärt rolig...

Fast med IHG kan man ju fixa status genom att flyga med Virgin;)

Det pratades om på FT men jag har inte själv testat det.
Återkommer med mina egna grejer då jag vet mera hur det gått...

Stopp där mina herrar! Den korrekta benämningen på ovan nämnda aktivitet är "Mattress Run". Milage Run är någonting annat. Brukar vanligen inte märka ord. Men i det här fallet gör jag det eftersom den korrekta termen är så fruktansvärt rolig...

Med tanke på IHGs dåliga (obefintliga förutom Köpenhamn) utbud i Norden så hade jag varit tvungen att genomföra en 'milagerun' för att kunna genomföra en 'matress run', men du har givetvis rätt. :)

Det pratades om på FT men jag har inte själv testat det.
Återkommer med mina egna grejer då jag vet mera hur det gått...

Points for Elite Status – For purposes of determining Elite Status, IHG®Rewards Club points are classified as either Elite Qualifying Points or Non-Elite Qualifying Points. Base points earned from Qualifying Rates paid for hotel stays, points collected from partner transactions, IHG®Rewards Club Bonus Points Packages and Meeting Rewards are considered Elite Qualifying Points and counted towards membership elite status.
InterContinental Hotels Group

Med tanke på IHGs dåliga (obefintliga förutom Köpenhamn) utbud i Norden så hade jag varit tvungen att genomföra en 'milagerun' för att kunna genomföra en 'matress run', men du har givetvis rätt. :)

De har 7-8 hotell in Finland

Toppen