Senaste nytt

Endast United-boardingkort till Terminal C på Newark (där Polaris Loungen är)?

AtleFlyg

Medlem
Om man flyger med SAS från terminal B och behöver checka in bagage osv, hur mycket tid ska man räkna med att behöva för att ta sig till terminal c för polaris och sen tillbaka? Är Airtrain smidigaste transporten?
Supersmidigt med AirTrain för mig tog det ca 20-25 min från att jag lämnat bagaget tills jag satt i loungen. Och under 10 min från Loungen till Gaten i B sen med airside bussen
 
Fungerade otroligt smidigt, tack för tipsen innan.

1. Checka in bagage på B (5 min kö)
2. Airtrain B -> C
3. Fasttrack security för star gold (endast tsa agent vid entrén som kollade om man var berättigad, visade sas diamond/gold från SAS-appen) , väntetid 15-20 min innan man vi scannade qr-kod vid säkerhetskontrollen.
4. Polaris
5. Bus airside C -> B

På terminal B nekade Lufthansa för det var för mkt folk, sas lounge var som en skolbespisning och Lufthansa sa man kunde testa efter 17 (kändes som dom hade koll och inte ville ha in SAS-Folk som flera andra varit inne på).
 

BJOERKLUND

Ny medlem
En god vän flög hem igår med SAS Business från Newark och blev nekad inträde till Terminal C. "Ny policy. Endast United-boardingkort tillåts för att komma in i Terminal C.". Han provade på flera ställen, och pratade till slut med "Manager" med samma resultat. De gav sig inte.

Han hade checkat in i Terminal B i disken, och hade SAS-boardingkort (som vanligt). Borde ha fungerat.

Är det en ny policy, eller en tillfällig glitch?

Han fick lomma tillbaka till Terminal B och vänta i SAS-loungen istället.

Vore trist om det verkligen är en ny policy, eftersom det skulle innebära slutet för Polaris loungen med SAS-biljetter på Newark.
Samma sak hände mig 30 okt. Testade först premier security och sedan vanliga. Fick gå tillbaks till premier och förklara exakt vad jag ville göra och varför. Personen som "vaktade" ingången släppte tillslut igenom oss, men var övertygad om att vi skulle komma tillbaka för att vi skulle få rött ljus i pass/bordingkort kontrollen. Blev dock grönt, och sedan polaris.
 

RickardG

Medlem
Nu när Lufthansas lounge är stängd hänvisade personalen i business incheckningen fru RickardG att gå till just Polaris, de beskrev noggrant hur man tar sig dit och sedan tar bussen till T2. Tyvärr beslutade min bättre hälft att istället få till SAS lounge, med ett intressant resultat som jag tar upp i rätt tråd.
 

Flygmatz

Medlem
Tog mig en flygning med SK910 i lördags och blev glatt överraskad av hur smidigt det var att nyttja Polaris. Vi checkade in i SAS automater i Terminal B och rullade mot Terminal C med Airtrain. Väl i Terminal C var det inga problem att använda fast track och i passkontrollen frågade personalen om vi skulle till Polaris och log.
Vid entré till Polaris blev vi informerade om var bussen till Terminal B senare avgår och lite småprat om hur kallt det var men "det är väl ni skandinaver vana vid". Alla vi interagerade med var alltså hjälpsamma och välkomnande. 20 minuter från check in i B till ett glas champagne i The Dining Room. Åt andra hållet tog det 5 minuter från Polaris till en Brooklyn lager i SAS lounge i väntan på avgång.
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Nu när Lufthansas lounge är stängd hänvisade personalen i business incheckningen fru RickardG att gå till just Polaris, de beskrev noggrant hur man tar sig dit och sedan tar bussen till T2. Tyvärr beslutade min bättre hälft att istället få till SAS lounge, med ett intressant resultat som jag tar upp i rätt tråd.
Vilken tråd hamnade den berättelsen i? :)
 
Toppen