Senaste nytt

Endast United-boardingkort till Terminal C på Newark (där Polaris Loungen är)?

Big Birger

Medlem
En god vän flög hem igår med SAS Business från Newark och blev nekad inträde till Terminal C. "Ny policy. Endast United-boardingkort tillåts för att komma in i Terminal C.". Han provade på flera ställen, och pratade till slut med "Manager" med samma resultat. De gav sig inte.

Han hade checkat in i Terminal B i disken, och hade SAS-boardingkort (som vanligt). Borde ha fungerat.

Är det en ny policy, eller en tillfällig glitch?

Han fick lomma tillbaka till Terminal B och vänta i SAS-loungen istället.

Vore trist om det verkligen är en ny policy, eftersom det skulle innebära slutet för Polaris loungen med SAS-biljetter på Newark.
 

caberg

Medlem
En god vän flög hem igår med SAS Business från Newark och blev nekad inträde till Terminal C. "Ny policy. Endast United-boardingkort tillåts för att komma in i Terminal C.". Han provade på flera ställen, och pratade till slut med "Manager" med samma resultat. De gav sig inte.

Han hade checkat in i Terminal B i disken, och hade SAS-boardingkort (som vanligt). Borde ha fungerat.

Är det en ny policy, eller en tillfällig glitch?

Han fick lomma tillbaka till Terminal B och vänta i SAS-loungen istället.

Vore trist om det verkligen är en ny policy, eftersom det skulle innebära slutet för Polaris loungen med SAS-biljetter på Newark.
Strulade för mig också på ORD för ett par månader sedan, men det löste sig tillslut.
Tråkigt om det vore ny Policy på EWR. Skall hem från EWR om 2 månader..
 

Hachans

Medlem
De amerikanska bolagen verkar dra åt svångremmen rejält vad gäller loungeaccess generellt. Så skulle inte förvåna mig om det är en enhancement.

Stoppar man folk från att komma in i terminalen så kan man ju hävda att man fortfarande ger access. Vilket man förvisso gör åt de som ansluter med Unitedflyg som kan stanna i terminalen.
 

i6niol

Medlem
Jag flög hem med SAS från ORD i fredags och hade inga problem att komma in i Terminal 1 och Polarisloungen trots att SAS flyger från Terminal 5. Damen som kollade boardingkort och pass i säkerhetskontrollen bara nickade och log när jag sa att jag skulle till Polarisloungen.
 

mha321

Medlem
En god vän flög hem igår med SAS Business från Newark och blev nekad inträde till Terminal C. "Ny policy. Endast United-boardingkort tillåts för att komma in i Terminal C.". Han provade på flera ställen, och pratade till slut med "Manager" med samma resultat. De gav sig inte.

Han hade checkat in i Terminal B i disken, och hade SAS-boardingkort (som vanligt). Borde ha fungerat.

Är det en ny policy, eller en tillfällig glitch?

Han fick lomma tillbaka till Terminal B och vänta i SAS-loungen istället.

Vore trist om det verkligen är en ny policy, eftersom det skulle innebära slutet för Polaris loungen med SAS-biljetter på Newark.
En tanke - vet du om han provade både Premier security och vanliga? Premier security har ju united personal som kollar att man har behörighet där. Medans vanliga väl bara har tsa? Kanske kan påverka utfallet?
 

trygve

Medlem
En tanke - vet du om han provade både Premier security och vanliga? Premier security har ju united personal som kollar att man har behörighet där. Medans vanliga väl bara har tsa? Kanske kan påverka utfallet?

United har også egne folk som kontrollerer boardingkort ved inngangen til vanlig security på Terminal C. I vår ble jeg avvist ved Premier Access med SAS boardingkort. Jeg fortsatte til vanlig security, fant frem SAS-appen, zoomet inn på barcoden og viste denne til personalet: No questions asked.
 

skumbanan

Medlem
En god vän flög hem igår med SAS Business från Newark och blev nekad inträde till Terminal C. "Ny policy. Endast United-boardingkort tillåts för att komma in i Terminal C.". Han provade på flera ställen, och pratade till slut med "Manager" med samma resultat. De gav sig inte.

Han hade checkat in i Terminal B i disken, och hade SAS-boardingkort (som vanligt). Borde ha fungerat.

Är det en ny policy, eller en tillfällig glitch?

Han fick lomma tillbaka till Terminal B och vänta i SAS-loungen istället.

Vore trist om det verkligen är en ny policy, eftersom det skulle innebära slutet för Polaris loungen med SAS-biljetter på Newark.

I januari 2023 blev jag och min sambo nekade att ens ställa oss i kön till security i Terminal C.
Vi hade checkat in vid Terminal B och hade SAS boarding kort.
 
Toppen