Senaste nytt

En weekend i Brussel - tips?

Vad är det för säkerhetskontroll du pratar om? Jag var där förra helgen och det var ingen extra kontroll. De tält som var där tidigare togs bort för ca 2 veckor sedan om det är dom du syftar på.

Visa och MasterCard fungerar bra på de flesta ställen, men jag skulle ändå ha med lite euro då inte alla ställen tar kort. Amex har generellt dålig täckning på de ställen jag försökt med förutom på hotell och för att köpa tågbiljett där det fungerade bra.

Bra att tänka på att mycket är stängt på söndagar, så har ni något specifikt planerat ni vill göra så kontrollera att det är öppet på söndag.
Tack, det är bra att känna till! Får läsa på och se vad det är som står på agendan. Som sagt var, en spontanresa som varken jag eller maken har hunnit tänka så mycket mer på. Men vi åker ju inte än. ;)

Ditt sjuåriga barn ska åka i bil/taxi/Uber/limo med en "low back booster" dvs bälteskudde. En sådan är extremt billig och enkel att ta med från Sverige. En bältesstol med rygg är tyvärr inte säkrare. Snarare tvärtom vid sju års ålder men det beror lite på hur stort barnet är. Undantaget kan vara om man ska åka väldigt långa sträckor och barnet sover i bilen. Kroppen hålls då vanligtvis bättre på plats i en bältesstol. Det är inte en teori eller tanke, jag är expert på ämnet.

Ha en trevlig resa!
Tack för heads up, och detta är jag medveten om. Ursäkta om jag använde fel term. Det är en bälteskudde vi använder oss av hemma och det var en sådan jag efterlyste om det fanns i taxibilar.

Vi har en bältesstol som vi hade med på vår långresa (4 veckor) i somras och det hade vi mest för att hon skulle få bättre stöd när/om hon somnade i bilen.

En bälteskudde får väl tas med på planet "fritt"?

@jerixon Låter som ett gott arbete! ;) Allt som inte innehåller valnötter och för mycket sprit. ;) Smakprover är alltid gott! :)

@In_Sweden Tack för info!

@Johan67 Tack för alla tipsen. Antecknar och prickar ut på min GoogleMaps-karta! :)

@Abbs Då förbereder jag familjen på att köa och att det kommer vara värt det! ;)

Ska undersöka med mina kollegor imorgon vart det är värt att gå.
På väg ner till huvudkontoret här under eftermiddagen :)

@jerixon Låter som ett gott arbete! ;) Allt som inte innehåller valnötter och för mycket sprit. ;) Smakprover är alltid gott! :)

@In_Sweden Tack för info!

@Johan67 Tack för alla tipsen. Antecknar och prickar ut på min GoogleMaps-karta! :)

@Abbs Då förbereder jag familjen på att köa och att det kommer vara värt det! ;)

Något annat tips på något vi inte får missa när vi är i Bryssel?
Jag tycker ni ska passa på att köpa en eller ett par fina hästlampor på Espace Bizarre, Rue des Chartreux 19.
DSC00927.JPG

Tack för heads up, och detta är jag medveten om. Ursäkta om jag använde fel term. Det är en bälteskudde vi använder oss av hemma och det var en sådan jag efterlyste om det fanns i taxibilar.

Vi har en bältesstol som vi hade med på vår långresa (4 veckor) i somras och det hade vi mest för att hon skulle få bättre stöd när/om hon somnade i bilen.

En bälteskudde får väl tas med på planet "fritt"?
Bilstol tas med utan kostnad. Jag brukar dock aldrig bry mig om att check in en kudde eftersom de är så lätta att ta med. På hemvägen lämnar jag oftast kvar kudden eftersom de är så billiga.

Toppen