Senaste nytt

En vecka kvar sedan öppnar vi mellan inrikes och utrikes....

der skal du jo gå ud og gæste dem ind mens du tipser om bc og sas404 ;)

var der stadig tags?

:d
IMG_1442.jpg

En stor fördel är också att Stockholmare kan lättare använda GOT som transferflygplats, i Oktober åker jag och några polare till PMI, Stockholmaren i gänget flyger faktiskt ARN-GOT-PMI och möter upp oss andra i loungen... Ett byte som blir lätt jämfört med GOT-ARN-PMI. Men det är kanske bara vi på BC som ens funderar i dessa banor, en biljett med GOT som transfer går väl inte att boka hos SAS?

Tog tid idag, från att jag lämnade flygplanet

Till gamla utgången: 53,48 sekunder + tiden att gå ner för trappan och ut.
Nya hela vägen och ut genom svängdörrarna: 5 minuter 45 sekunder.

Gick i rask takt.

Egentligen vet jag inte om det här gör så mycket. Tycker Landvetter har blivit så mycket mer spännande nu, det jag däremot känner är jobbigt är gate + kö som är mitt i vägen var man ska promenera. Gate 15,16,17 blir som ett stort kluster och svårt att ta sig förbi.

Här får man nog ta en funderare på hur man kan förbättra flödet. Måste även ge tummen upp för att det luktar gott och att toaletterna nästan alltid är rena och fina.

Att det tar lång tid just nu måste väl ändå bero på att man ännu inte optimerat gate-användningen? Det borde ju bli så att även inrikesflyg hamnar närmare utgången vartefter.

Jo, man kan hoppas det. Jag kom in och åkte via gate 13 som vanligt igår - ingen större skillnad alltså. Extra promenad, visst - men på det stora hela en väldigt stor förbättring.

På den tiden går jag mer än halva vägen mellan hemmet och jobbet. :)

Gate 13 glömde jag skriva. Kommer säkert ändras framöver med gaterna. Men överlag är det en förbättring om man kollar på den stora bilden :)

Toppen