Senaste nytt

En tidig tur Till Miami... med lite flärd

Då var det dags med en tur till Miami, skönt så här års men lir en kort tur.

Klockan ringde 04.00, med ett plan som går 06.00 så rukar jag försöka sova så länge som möjligt, sedan kommer bilen som tar mig till flyplatsen vid 04.15. Jag har seden 1 tim till flygplatsen, så lagom för ett 06.00 flyg till Paris för yte till Miami.

Anländer till Malaga flygplats 05.15, igenom security på ett par minuter och sedan raska steg till Starucks, en kaffe är det ända det lir idag till frukost

Boarding sist av alla på Air France till Paris. Jag har alltid gillat Air France de försöker verkligen göra det lättare att resa, och kvaliten har gått upp mycket på de sista åren. Imorse var det ett fullt flyg och 12 personer satt i Business och idag tänkte jag inte prova deras frukost utan försöka sova direkt, mycket riktigt sov jag innan take off och vaknade strax innan landing, det är 2.5 timm som man hinner sova på vägen till CDG.

När vi landat så star Amir och väntar för att ta mig till La Premiere Loungen, detta eftersom som jag flyger La Premieiere till Miami. Han tar miog till en väntade Porsche och kör till Loungen, där jag sitter i Skrivade stund och väntar på mitt flyg
 
La Premirer Lounge är den bästa eller bland de bästa i världen, även om den skulle behöva en lite update. Den är privat, man behöver aldrig komma ut i terminalen för de kör alltid mellan alla flyg, så mer av en PJ upplevdes. La Premiere är väldigt begränsad (få destinationer och väldigt få säten på varje flyg 4 stycken bara) så det gör att det är alltid 2-3 penal på varje gäst, att det sedan är en al carte på allt, du kan få en oxfilé 08.00 om du vill gör saker lättare.

Nu varit här ett par timmar, var helt utsvulten eftersom jag inte ätit fram till nu, så blev en tidig lunch (väldigt befriande med en fransk restaurant som inte lyssnar på alla, inga hamburgare, club sandwich etc) på Alain Ducasse, (lite bilder nedan), svårt att tack nej till lite gåslever, tryffel pasta, en perfect oxfile med en ost tallrik efter detta.

Att de sedan bjuder på en vin provning av några väl valda och lite udda franska gör inte saken värre, två favoriter bland 5 olika (då kom inte en 2011 Paulliac med).

Nu dags för en ansikt behandling innan flyget på SPA på loungen
 

Attachments

  • IMG_2869.jpeg
    IMG_2869.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 165
  • IMG_2868.jpeg
    IMG_2868.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 138
  • IMG_2867.jpeg
    IMG_2867.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 137
  • IMG_2866.jpeg
    IMG_2866.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 166
  • IMG_2870.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 58

jsn

Medlem
Låter som en mycket mycket trevlig början på resan! Njut!!
Men jag blir lite konfunderad över bilvalet - hur i jösse namn kan en fransk klenod nedlåta sig att köra TYSKT??? Det måste väl finnas gott om Cittror, Peggar, Rönner, DSar, vad du vill som i lokalpatriotisk anda upplevs som väsensskilt bättre?
 

Jannes

Medlem
Låter som en mycket mycket trevlig början på resan! Njut!!
Men jag blir lite konfunderad över bilvalet - hur i jösse namn kan en fransk klenod nedlåta sig att köra TYSKT??? Det måste väl finnas gott om Cittror, Peggar, Rönner, DSar, vad du vill som i lokalpatriotisk anda upplevs som väsensskilt bättre?
Jag tror personen som ansvarar för La Premiere tittat på lokalerbjudandet och konstaterat att det egna varumärket är viktigare än lokalpatriotism.

Finns tyvärr inte mycket att briljera med för baguettfolket i den prestigeklassen, om det då inte är tyskägt och rymmer 1 pax och några få väskor (Bugatti).
Men man får gärna föreslå ifall jag glömt nåt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Låter som en mycket mycket trevlig början på resan! Njut!!
Men jag blir lite konfunderad över bilvalet - hur i jösse namn kan en fransk klenod nedlåta sig att köra TYSKT??? Det måste väl finnas gott om Cittror, Peggar, Rönner, DSar, vad du vill som i lokalpatriotisk anda upplevs som väsensskilt bättre?
Jag frågade Amir, varför en tysk bil, han var tydlig, vi är fem stjärniga och då finns det inga fransk bilar som passar vi har försökt. Hans favorit var Audi A8, de hade försökt med Audi, BMW och MB men fastnade för Porsche
 
Nu en bit på väg, La Premiere är verkligen en första klass upplevelse, de vet att man tar hand om sina passageare, inte alltid ger dem all bling, utan ara genomtänt, alla säten och deviders är i textil och inte någon tråkig plast/läder, menyn är välkoponerad men inte den lyxigaste, de som jobabr är är erfarna, har en kvalitets känsla, förstår vad en luxury exprierence betyder. Det finnns några saker och jobba på, toaletten är inte en 5 star, kabinen börjar bli daterad (men med stil)
Just nu lite Kaviar.. aldrig fel, för att följa upp med Langoustine
 
Nu en bit på väg, La Premiere är verkligen en första klass upplevelse, de vet att man tar hand om sina passageare, inte alltid ger dem all bling, utan ara genomtänt, alla säten och deviders är i textil och inte någon tråkig plast/läder, menyn är välkoponerad men inte den lyxigaste, de som jobabr är är erfarna, har en kvalitets känsla, förstår vad en luxury exprierence betyder. Det finnns några saker och jobba på, toaletten är inte en 5 star, kabinen börjar bli daterad (men med stil)
Just nu lite Kaviar.. aldrig fel, för att följa upp med Langoustine
 

Attachments

  • IMG_2886.jpeg
    IMG_2886.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 143
Toppen