Senaste nytt

En resa med Singapore Airlines, toppen i First och mindre bra i Business

Glömde bort den, ja den gick ju att fälla ner helt. Tror den stannade några centimeter upp på dom andra. Kan det stämma? Jag provade den bara på vår rad.

Skillnaden är ju att på raden bakom bulkhead så ska ju de som ligger där få in sina fötter i lådorna som är i sidan av sätet framför.
De ligger alltså som ett V, medans man på de tre bulkheadplatserna kan ligga rakt, parallellt, eftersom lådan att stoppa fötterna i är mycket bredare. Därav att SQ märker ut bara just dessa tre som "dubbelsängssäten"
prdt-a380-newjcl-1-916x516.jpg
 
Men resa under dagtid funkar en 777 lika bra (komfortmässigt)? Och om man inte får bulkhead varken på A350 eller A380... hur är sovkomforten då?
 
Men resa under dagtid funkar en 777 lika bra (komfortmässigt)? Och om man inte får bulkhead varken på A350 eller A380... hur är sovkomforten då?

Om det är samma säten i business på din flygning med B777ER till LHR som det var från CPH vill jag påstå att komforten är bättre än med A350. Jag tror inte att sovkomforten försämras nämnvärt av att inte ha bulkhead på A350 eller A380, man får ligga lite snett bara.
 
Men resa under dagtid funkar en 777 lika bra (komfortmässigt)? Och om man inte får bulkhead varken på A350 eller A380... hur är sovkomforten då?
Bulk head raden på 777 är ju som en förstaklass stol!
Jag har liksom @Alf inga problem att ligga lite på sniskan i stolarna bakom. Men det är inte alla som gillar det. Om man är lång kanske det blir ett problem. Jag är dessutom förtjust att använda stolen i sängläget, det blir närmast som en stor lekhage och med lite kuddar kan det vara ganska skönt och man kan vräka sig lite hur som helst.
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Tack för en bra rapport, rekommenderar du att förboka maten eller beställa på plats ? Ser fram mot våran resa med Singapore, är dock lite orolig för hemresan via Moskva. Dock roligt att kunna jämföra a350 B777 och a380 alla i buisness:)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tack för en bra rapport, rekommenderar du att förboka maten eller beställa på plats ? Ser fram mot våran resa med Singapore, är dock lite orolig för hemresan via Moskva. Dock roligt att kunna jämföra a350 B777 och a380 alla i buisness:)

Vill du vara säker på att få en viss maträtt tycker jag du skall förboka maten. Det går inte att förboka Book The Cook från ARN eller CPH. Däremot kunde jag förboka huvudrätten från CPH när jag åkte First, vet inte om det går i business men det kan du kolla genom att gå in i bokningen. Jag tycker inte du skall vara orolig för hemresan via DME, många tycker det är en kul grej men jag tyckte bara det var extra jobbigt. Trevligt att du får testa så många olika flyg och alla i business. Själv håller jag på B777ER. Det finns ju många varianter på A380 i SQ flotta så den har jag inte koll på.
 
Vill du vara säker på att få en viss maträtt tycker jag du skall förboka maten. Det går inte att förboka Book The Cook från ARN eller CPH. Däremot kunde jag förboka huvudrätten från CPH när jag åkte First, vet inte om det går i business men det kan du kolla genom att gå in i bokningen. Jag tycker inte du skall vara orolig för hemresan via DME, många tycker det är en kul grej men jag tyckte bara det var extra jobbigt. Trevligt att du får testa så många olika flyg och alla i business. Själv håller jag på B777ER. Det finns ju många varianter på A380 i SQ flotta så den har jag inte koll på.
Förboka rätten ska fungera även i business. Givetvis som du säger att från vissa destinationer finns Book The Cook och från de som inte har de så går det i alla fall att förboka från den satta menyn så man garanterat kan få de man önskar.
 
Innebär detta att jag har 12 timmars champagne drickande till Singapore sen 7 timmar champagne till Sidney sen 7 timmar tillbaka till Singapore för att sen avsluta med ytterligare 12 timmar , blir tufft men någon måste ställa upp för laget ;)
 
Innebär detta att jag har 12 timmars champagne drickande till Singapore sen 7 timmar champagne till Sidney sen 7 timmar tillbaka till Singapore för att sen avsluta med ytterligare 12 timmar , blir tufft men någon måste ställa upp för laget ;)

Gör som i Sällskapsresan: räkna ut hur mycket all champagne hade kostat på bolaget, så kanske det visar sig att hela resan faktiskt gått med plus!
 
Toppen