Senaste nytt

En produkt över förväntan - Etihad Diamond First Class Paris-Abu Dhabi

Trevligt reportage som alltid. Hur står sig Abu Dhabis flygplats mot Dubai när det gäller faciliteter och shopping?

Jacob, vilket bud la du i auktionen? Hur mycket fick du betala för uppgraderingen och var det ToR?
Auktionen hade ett lägsta bud och ett högsta bud som (om jag minns rätt) låg mellan 4000 och 9000 kr från Business till First, så var det en skala man satte budet mellan. Jag lade mig en liten bit över lägsta budet vilket gick igenom. De ger även prioritet till medlemmar i bonusprogrammet Etihad Guest. Största problemet var att första klass var i stort sätt slutsålt på normal väg, så det var på håret att något bud hade gått igenom.

Det var enkel resa. Hemresan hade ett helt annat upplägg.

Hej Jacob, bra reportage! Var kul att träffa dig på Arlanda i torsdags morse. Kände igen dig från bilden på BC men vågade inte fråga dig om det stämde förrän jag såg din BC tagg efter du gått förbi.:) Eftersom jag sällan reser med SAS är det mest Menzies som gäller på Arlanda. Går det att beställa väsktaggen från redaktionen. Mvh //
Trevligt att träffas!

Trevligt reportage som alltid. Hur står sig Abu Dhabis flygplats mot Dubai när det gäller faciliteter och shopping?
Abu Dhabi är avsevärt mindre och har egentligen redan passerat sin kapacitet (ny terminal under byggnation på andra sidan landningsbanorna).

Annars är det en ganska smidig flygplats för transfers just eftersom allt är mindre. Shoppingen i terminal 3 är bättre än terminal 1, annars finns det mesta av den ordinarie shoppingen i båda terminalerna. Helt OK lounger också, men som sagt, det där med kapacitet börjar bli ett problem.

Trevligt och informativt som alltid. Nu när man blivit matchad till Etihad Gold så borde det öka chanserna i en auktion. Många här nere som är förtjusta i Etihads mat o dryck koncept i business. Synd att de inte flyger från Köpenhamn som Qatar o Emirates.

Toppen