Ingen sömn på 32 timmar och feber innan jag åkte...
Dålig kombination.
2 öl och två cola hjälpte inte, provade till och med att pigga upp mig med en Red Bull Vodka men till föga resultat.
Det vart promenad hem och sova.
Trevlig rapport, var på boracay 3-4 månader i stöten mellan 1986-1989, hyddan kostade 1000 peso i månaden , is köpte vi av halvblind tysk, frigoliten grävde vi ner så ölen var kall (8 peso/st) . el saknades så vi körde kerosenelampor, ingen bebyggelse alls mellan Angol och Mangayad. Bulabog var helt out of bounds, behövdes trekking guide för att ta sig dit........Jag längtar tillbaks, men Boracay blir såklart aldrig som det var för 30 år sen, jag känner mig gammal..............
@agehall Du som vill vara med på ett hörn i sånt som är intressant och häftigt...
Har du hört några rykten om hur det går med tidsresor?
Några framsteg eller framgångar med tidsmaskinsprojekten?
@Matsson Jag är glad över att jag går på feeling och magkänsla.
Just nu är det überhögsäsong så priserna är de dubbla eller tredubbla.
Gick in på tredje stället ner mot Station 3 men i Station 2 (tror jag) och hittade ett rum med fläkt för 2000 peso.
Jag är en simpel person och använder aldrig AC samt att det ligger precis vid stranden så jag tog det.
Fick dock rummet för 1500 av någon anledning.
Kan det ha varit min charm och fantastiska utseende?!
Härlig rapport! Jag älskar Boracay!! Vad kostar en San Miguel på en restaurang nu? När jag var där år 2009 kostade den kring 7 kr har jag för mig.
IPA'n igår gick på 285 peso tror jag... Det blev bara en.

Jag har sett priser på Happy Hour för 75-100 vilket är standard eller dyrare än normala priser i Manila.
Så runt 14-25kr skulle jag tippa på att San Mig kostar under HH och som standard.
Dock billigare i butik, runt 6-10kr.
Kul! Kan varmt rekommendera Real Coffee & Tea Café som har öns/asiens bästa lunchmackor, oavsett hur många frukostöl man intagit. Och sjukt trevlig personal. Ett tips bara, ifall du råkar gå förbi stranden vid Station 1!
Jag åkte till Station 1 och gick bortåt.
Några lokala utländska entreprenörer som har restauranger och resorts här har ett projekt där Nestlé ska sponsra med 1 miljon Peso om de får X antal videos där man ska säga sitt namn och något för projektet.
Pengarna kommer gå till att köpa en maskin som ska städa båda stränderna.
Utan att tveka så ställde jag upp.
Ska ta reda på projektets namn så kan ni kika på det, de av er som är intresserade.
Jo, jag var på väg till Real Coffee men han jag pratade med pekade åt andra hållet som jag kom ifrån till Station 2.
Gick tillbaka i cirka 5 minuter som beskrivet utan att hitta det.
Skulle precis ge upp när jag ser skylten.
Visade sig att jag har gått förbi här två gånger igår och en gång bort mot nya boendet.
Blev en Real Coffee som består av bryggkaffe samt en shot extra espresso samt en kycklingomelett med toast.
Nomnomnom...
Helt riktigt. Tänk vad man kan lära sig. Från början var Easyjet ensam med denna konfig p g a som du nämner, det större antalet passagerarantal som de tar. Däremot är jag ytterst tveksam till att AA har 4 EMC exits på deras A319 trots att seatguru vissr motsatsen. Tror dock att både raden med 2 stolar och raden bakom hör till samma nödutgång. Ska dock nämnas att denna konfig är ytterst ovanlig och förekommer inte hos andra bolag som t ex BA, Finnair, Swiss mm mm
Sånt här blir jag glad över.
Ärligt, så länge det inte går över styr så är det skit samma om det är off topic.
Det är så sjukt kul att läsa, jag lär mig iaf nya saker som kan vara bra att veta.