Senaste nytt

En natt på Arlanda, bäst deal?

kajsa84

Medlem
Hej!
Vi ska flyga tidigt kl. 6 från Arlanda i juli och skulle vilja bo på ett hotel på Arlanda. Har ni tips på bra hotell? Det är två vuxna som åker.
 

ekf

Medlem
Hej!
Vi ska flyga tidigt kl. 6 från Arlanda i juli och skulle vilja bo på ett hotel på Arlanda. Har ni tips på bra hotell? Det är två vuxna som åker.
Med tanke på avgångstiden så skulle jag värderat avståndet högt.
Det finns två hotell med inomhusgång till Sky City varav Radisson Blu är närmast och Clarion ligger ett litet stycke längre bort. Precis över vägen från Clarion hittar du Comfort hotel som är billigast av de tre men svjv kräver ett litet skutt utomhus bortanför Clarion.
 

kajsa84

Medlem
Med tanke på avgångstiden så skulle jag värderat avståndet högt.
Det finns två hotell med inomhusgång till Sky City varav Radisson Blu är närmast och Clarion ligger ett litet stycke längre bort. Precis över vägen från Clarion hittar du Comfort hotel som är billigast av de tre men svjv kräver ett litet skutt utomhus bortanför Clarion.

Jag såg att Clarion inte serverar frukost förrän kl 6. Vi har tillgång till SAS lounge på grund av plus biljett men vet inte hur frukosten är där...
 

ekf

Medlem
Jag såg att Clarion inte serverar frukost förrän kl 6. Vi har tillgång till SAS lounge på grund av plus biljett men vet inte hur frukosten är där...
Om flyget avgår kl 6 så hade jag inte brytt mig om frukost, men alla är vi ju olika. Jag hade satsat på att köpa något litet att ta med ombord från Pressbyrån eller liknande efter säkerhetskontrollen...
 

mha321

Medlem
Jag såg att Clarion inte serverar frukost förrän kl 6. Vi har tillgång till SAS lounge på grund av plus biljett men vet inte hur frukosten är där...
Är det en pandemi begränsning? Jag bestämt för mig att jag ätit en snabbfrukost där tidigare än så, men det var före pandemin. Och tittar man på deras hemsida så står det kl 6 på något ställe och 4:30 på annat ställe. Något av dem är onekligen felskrivning - värt att ringa och kolla kanske?
 
Personalen på Comfort är sjukt mycket trevligare än på Clarion, tycker jag. Väl värt 2 min (?) promenad över gatan. Dessutom, frukosten på Clarion är nere i markplan halvvägs bort till Comfort. Enda fördelen med Clarion är bastu, pool och gym.
 
Toppen