Senaste nytt

En miljon billiga resor, januari 2014

Kanonsalg :) Billigere enn Norwegian, SAS skulle ha 1480kr tur/retur Oslo-Paris-Oslo, Norwegian skulle ha 1824kr på samme dato (Norwegian hadde i tillegg dårligere ankomsttid og dårligere flyplass) :)

Det är bara på enstaka rutter som Norwegian är billigare.
Flyger mellan Sverige och Norge och jag tror inte att Norwegian har varit billigare än SAS på mina resor de senaste tre åren.

Jag har aldrig varit i rom eller för den delen Italien, när ska man åka dit?

Om vi pratar om Rom så imho slutet på april-maj, eller i september. Juni-Juli kan det bli löjligt varmt, samt att det är extremt mycket turister. Augusti är romarnas semestermånad, så mycket är tyvärr stängt då när man flyttar sin verksamhet till stränderna (och det är så klart även extremt varmt).

Kan ju vara väldigt trevligt väder även i oktober (jämfört med Sverige), men det beror ju lite på vad man är ute efter.

Jag har aldrig varit i rom eller för den delen Italien, när ska man åka dit?

Som Rom-pendlare så kan jag rekommendera att åka sent på hösten eller tidigt på våren för att undvika hetta men framför allt turisthorderna. Själv har jag inga problem med värmen men om man vill kunna röra sig kring sevärdheterna (som ju är överallt) så ska man absolut undvika högsäsong och tiden därkring.

Februari-mars eller oktober-november är mina val!

Edit: Skrev mitt svar medan EkstromChris svarade klokt. Kan tillägga att
november kan vara regnigt medan september är turisttid, så oktober är bästa höstmånaden. Sedan funkar ju juletid också, helt annan stämning och inte samma köpgalenskap som i våra trakter.

Last edited:
Det blev en weekendresa till Barcelona i juni, Plus via OSL vilket ger 12500 baspoäng. Lite hysteriskt eftersom jag redan bokat Barcelona i april och maj.

En tur till Nice sent i mars bokad, har aldrig varit där så stannar ett par dagar. Runt 2000 i Plus är onekligen inget att bråka om.

Tanken är att boka ytterligare en resa eller två, det går liksom inte att låta bli.

Bokade precis, på sas hemsida, Köpenhamn-Manchester (tors-sönd) i mars för 2 vuxna och 2 barn för 5 414 kr, vilket jag tycker är ett helt OK pris. Blev dock lite konfunderad när samma resa med samma avgångar kostar 4 574 kr på Travellink och någon hundring mer på liknande nätresebyråer. Samma prisskillnad var det i princip på alla datum som jag tittade på. Hur kan prisskillnaden vara så "stor"? Jag är medveten om att det förmodligen är "bättre" att boka via SAS vid eventuella problem, men blir mellanskillnaden då en sorts försäkring för detta?

Varför skulle inte exempelvis SAS, kunna införa en lägsta prisgaranti liknande den som hotellen har, om man gör bokningen direkt på deras hemsida?

Många funderingar så här efter lunch...

Toppen